Dikkere koppakkng na het vlakken?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- paprikarooie4
- Berichten: 43
- Lid geworden op: ma aug 30, 2004 2:00 am
- Locatie: het westland
Dikkere koppakkng na het vlakken?
Ik heb de cilinderkop van onze gtl laten vlakken, was trouwens aardig krom zei de meneer van de vlakmachine, had er wel 0.3mm van af moeten halen, ik heb nu dus weer een strak koppie.
In de tussentijd heb ik via brezan een complete koppakkingset besteld incl. alle bijbehorende pakkingen zoals kleppendekselpakking ed.
maar nu blijkt dat ik een standaardset gekregen heb, en volgens de man van de vlakbank moet ik een dikkere pakking gaan monteren omdat anders de druk teveel wordt, dus brezan weer gebeld en die zegt dat ik had moeten zeggen dat ik de kop had laten vlakken, en dus een dikkere pakking nodig heb.
Ik krijg er nu 1 van 0.17mm, i.p.v. 0.12mm. wie heeft hier ervaring mee?
trouwens de kleur van de pakking die ik er af haalde was rood (volgens sleutelboek 0.10mm) en de pakking die ik als eerste van brezan kreeg was ook met rode pakking, en volgens brezan is die weer 0.12mm. , is het zo dat renault orgineel afwijkt met andere fabrikanten?
In de tussentijd heb ik via brezan een complete koppakkingset besteld incl. alle bijbehorende pakkingen zoals kleppendekselpakking ed.
maar nu blijkt dat ik een standaardset gekregen heb, en volgens de man van de vlakbank moet ik een dikkere pakking gaan monteren omdat anders de druk teveel wordt, dus brezan weer gebeld en die zegt dat ik had moeten zeggen dat ik de kop had laten vlakken, en dus een dikkere pakking nodig heb.
Ik krijg er nu 1 van 0.17mm, i.p.v. 0.12mm. wie heeft hier ervaring mee?
trouwens de kleur van de pakking die ik er af haalde was rood (volgens sleutelboek 0.10mm) en de pakking die ik als eerste van brezan kreeg was ook met rode pakking, en volgens brezan is die weer 0.12mm. , is het zo dat renault orgineel afwijkt met andere fabrikanten?
1 meisje,1 jongen,1kat, en 1vrouw met rooie 4gtl uit 84.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Hoi Parika
Hij kan er gewoon op, de standaard pakking.
Een ietspietsie meer druk is niet erg.
kop bouten in drie fases vastzetten 20>40>60.
Moter warm laten draaien +/- halfuurtje
drie uur laten afkoelen en kopbouten opnieuw vastzetten.
Let Op: Dan wel 1 voor 1 en bij 1 beginnen,
dus los en dan meteen vast op 60.
Na +/- 200 kilometer nog een keer natrekken, weer 1 voor 1.
En voor dat je hem erop zet even controleren of het oliekanaaltje naar de distributieketting open is.
Op naar het tweede kistje bier
Hij kan er gewoon op, de standaard pakking.
Een ietspietsie meer druk is niet erg.
kop bouten in drie fases vastzetten 20>40>60.
Moter warm laten draaien +/- halfuurtje
drie uur laten afkoelen en kopbouten opnieuw vastzetten.
Let Op: Dan wel 1 voor 1 en bij 1 beginnen,
dus los en dan meteen vast op 60.
Na +/- 200 kilometer nog een keer natrekken, weer 1 voor 1.
En voor dat je hem erop zet even controleren of het oliekanaaltje naar de distributieketting open is.
Op naar het tweede kistje bier

>> Doe mij maar een DAF <<
- paprikarooie4
- Berichten: 43
- Lid geworden op: ma aug 30, 2004 2:00 am
- Locatie: het westland
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Ze schrijven helemaal niet voor om na te trekken.
Althans dat staat op de inctructie van mijn pakking en in de olieslager.
(c1c 956cc motor) en Cente 16.
Wel na montage laten warm lopen,45 min,daarna iets lossen en dan weer aantrekken.
Bij het revesiebedrif zeiden ze dat ik ook gewoon de normale dikte moest gebruiken.
Kan absoluut geen kwaad.
Althans dat staat op de inctructie van mijn pakking en in de olieslager.
(c1c 956cc motor) en Cente 16.
Wel na montage laten warm lopen,45 min,daarna iets lossen en dan weer aantrekken.
Bij het revesiebedrif zeiden ze dat ik ook gewoon de normale dikte moest gebruiken.
Kan absoluut geen kwaad.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Goeje moge,papri
Er zitten 10 boutgaten om je kop vast te zetten.
Nr 1 zit naast de stroomverdeler waar het richtbusje zit.
Nr 2 zit aan de overkant.
Als je bij je linkervoorwiel in de moteur-ruimte hangt,
zit nr 3 links naast nr 2, zit nr 4 links naast nr 1,
zit nr 5 rechts naast nr 1 en zit nr 6 rechts naast nr 2.
Je draait dus als het ware een cirkeltje met de klok mee.
Eerst allen met 20 vastzetten, dan weer bij 1 beginnen met 40
en vervolgens nog een keer met 60.
Paul heeft ergens ook wel gelijk,
dat de laatse keer natrekken niet echt om een paar kilometers hangt.
Het is wel noodzakeijk omdat je een aluminium kop hebt en een gietijzeren onderblok,
het is nodig omdat aluminium op een andere manier uitzet dan gietijzer.
De pakking heeft een boven en onderzijde, daar moet je ook om denken, ook dient het onderblok schoon te zijn, denk erom dat je losse cijlinderbussen hebt, deze mogen absoluut niet bewegen.
Het olie kanaal in de kop zit ergens bij het stangetje waarmee je de kleppen deksel vast zet (voorraamzijde) en loopt door de kop heen,
als je de pakking los op het blok hebt liggen kan je daar ergens een klein uitsparinkje zien.
O ja, vergeet niet om als alles er weer op zit, als eerste kleppen te stellen wat dat is door het vlakken verlopen.
Deze info kost 10 blikjes bier.

Er zitten 10 boutgaten om je kop vast te zetten.
Nr 1 zit naast de stroomverdeler waar het richtbusje zit.
Nr 2 zit aan de overkant.
Als je bij je linkervoorwiel in de moteur-ruimte hangt,
zit nr 3 links naast nr 2, zit nr 4 links naast nr 1,
zit nr 5 rechts naast nr 1 en zit nr 6 rechts naast nr 2.
Je draait dus als het ware een cirkeltje met de klok mee.
Eerst allen met 20 vastzetten, dan weer bij 1 beginnen met 40
en vervolgens nog een keer met 60.
Paul heeft ergens ook wel gelijk,
dat de laatse keer natrekken niet echt om een paar kilometers hangt.
Het is wel noodzakeijk omdat je een aluminium kop hebt en een gietijzeren onderblok,
het is nodig omdat aluminium op een andere manier uitzet dan gietijzer.
De pakking heeft een boven en onderzijde, daar moet je ook om denken, ook dient het onderblok schoon te zijn, denk erom dat je losse cijlinderbussen hebt, deze mogen absoluut niet bewegen.
Het olie kanaal in de kop zit ergens bij het stangetje waarmee je de kleppen deksel vast zet (voorraamzijde) en loopt door de kop heen,
als je de pakking los op het blok hebt liggen kan je daar ergens een klein uitsparinkje zien.
O ja, vergeet niet om als alles er weer op zit, als eerste kleppen te stellen wat dat is door het vlakken verlopen.
Deze info kost 10 blikjes bier.

>> Doe mij maar een DAF <<
- paprikarooie4
- Berichten: 43
- Lid geworden op: ma aug 30, 2004 2:00 am
- Locatie: het westland