Incontinentie bij regen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
joostvellinga
Berichten: 31
Lid geworden op: vr sep 10, 2004 3:19 pm
Locatie: Doorn

Incontinentie bij regen

Bericht: # 44969Bericht joostvellinga »

Hallo liefhebbers & kenners,

Ik heb sinds een paar weken een lieve doffe, roestige en gedeukte TL uit 1989. Ze heet Sophie en we gaan samen een heel aantal leuke jaren tegemoet, waarin ze alleen maar mooier kan worden.
Ik heb er al dagen lang aan gewerkt, mn om de waterlekkage voorin te verhelpen. Ik kan bij geopende motorkap geen plek vinden waardoor het naar binnen zou kunnen komen en van binnen heb ik alle lasnaden die er te vinden zijn, dichtgekit. Daartoe heb ik het halve dashboard verwijderd en alles weer keurig teruggemonteerd. Ook de randen buiten om de luchtinlaatklep onder de voorruit heb ik gedicht.
En vanmorgen stond er ONDER de matten een laagje van een cm of wat te klotsen!! waar ik eerst druppels OP de mat zag en het zag lekken uit het verwarmingsgedeelte in het midden en links boven de pedalen, daar zie ik nu niets of bijna niets op de mat, maar ligt alles eronder!
Ik word gek.
Heeft iemand een idee hoe ik de incontinentie van mijn Sophietje kan stoppen?
Keizer Karel
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 44972Bericht Goof »

Dit kan 2 dingen betekenen. Of Sophie lekt enorm langs de voorruitrubber of je hebt te maken met een verstopte afvoer van de bak die achter je kachel zit. In het laatste geval zul je je dashboard weer uit moeten bouwen en het de kachel verwijderen voor inspectie.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 44974Bericht brecht »

de de onderkant van je voorruit, rechts bijna in de hoek is een plek waar heel vaak water doorheen komt. til je rubber eens en stukje op en kijk of het eronder roestig is. Aan de binnenkant van je schutbord moet je als dit het geval is een waterstroompje omhoog kunnen hereiden tot dat punt.

Als dit niet zo is... dan komt het ergens anders vandaan.

suc6!
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 45012Bericht ms.dageraad »

deurrubbers en schuifraampjes zijn ook niet altijd even dicht. Overigens gefeliciteerd met je aankoop. En deukjes mooi laten zitten. Je moet zien dat die auto LEEFT.
oant sjen,
PEET
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 45037Bericht Supersuus »

Gat in de bodem boren,heb je geen water meer dat blijft staan.
Werkt gegarandeert!
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 45095Bericht ms.dageraad »

Suzanne schreef:Gat in de bodem boren,heb je geen water meer dat blijft staan.
Werkt gegarandeert!
goed idee! doe ik met mijn boten ook altijd.
oant sjen,
PEET
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 45108Bericht Helmertje »

Gaten in de bodem boren schiet niet op. Onder de rubber matten zit er bij mij een soort geluidswerende plaat geplakt waar het water in gezogen wordt. Waar het vandaan kom weet ik ook niet, ingeregend denk ik, maar het is bij mij niet zo veel.

Mijn vader had in zijn R4 wel gaten gebord, maar ook meteen een polyester badkuip gemaakt (bij hem lekten de ruitrubbers)
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 45191Bericht Supersuus »

Ikzelf had lekkage door die transparante sticker ong. links naast jestuurkolom.
Duck tape erop en geen water meer.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 45224Bericht jbeekmann »

Het kan ook tussen de bevestiging van het zijscherm door. Af fabriek wordt het scherm pas na montage gekit. Als er ergens water tussen kan komen komt het vervolgens via de gaatjes voor de bevestigingsschroeven naar binnen. Dat zijn er twee. Voel maar binnenin helemaal links boven de balk in die hoek daar. Leg een lap op de balk, als die nat wordt weet je dat het daar ergens vandaan komt.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie