Incontinentie bij regen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr sep 10, 2004 3:19 pm
- Locatie: Doorn
Incontinentie bij regen
Hallo liefhebbers & kenners,
Ik heb sinds een paar weken een lieve doffe, roestige en gedeukte TL uit 1989. Ze heet Sophie en we gaan samen een heel aantal leuke jaren tegemoet, waarin ze alleen maar mooier kan worden.
Ik heb er al dagen lang aan gewerkt, mn om de waterlekkage voorin te verhelpen. Ik kan bij geopende motorkap geen plek vinden waardoor het naar binnen zou kunnen komen en van binnen heb ik alle lasnaden die er te vinden zijn, dichtgekit. Daartoe heb ik het halve dashboard verwijderd en alles weer keurig teruggemonteerd. Ook de randen buiten om de luchtinlaatklep onder de voorruit heb ik gedicht.
En vanmorgen stond er ONDER de matten een laagje van een cm of wat te klotsen!! waar ik eerst druppels OP de mat zag en het zag lekken uit het verwarmingsgedeelte in het midden en links boven de pedalen, daar zie ik nu niets of bijna niets op de mat, maar ligt alles eronder!
Ik word gek.
Heeft iemand een idee hoe ik de incontinentie van mijn Sophietje kan stoppen?
Ik heb sinds een paar weken een lieve doffe, roestige en gedeukte TL uit 1989. Ze heet Sophie en we gaan samen een heel aantal leuke jaren tegemoet, waarin ze alleen maar mooier kan worden.
Ik heb er al dagen lang aan gewerkt, mn om de waterlekkage voorin te verhelpen. Ik kan bij geopende motorkap geen plek vinden waardoor het naar binnen zou kunnen komen en van binnen heb ik alle lasnaden die er te vinden zijn, dichtgekit. Daartoe heb ik het halve dashboard verwijderd en alles weer keurig teruggemonteerd. Ook de randen buiten om de luchtinlaatklep onder de voorruit heb ik gedicht.
En vanmorgen stond er ONDER de matten een laagje van een cm of wat te klotsen!! waar ik eerst druppels OP de mat zag en het zag lekken uit het verwarmingsgedeelte in het midden en links boven de pedalen, daar zie ik nu niets of bijna niets op de mat, maar ligt alles eronder!
Ik word gek.
Heeft iemand een idee hoe ik de incontinentie van mijn Sophietje kan stoppen?
Keizer Karel
Dit kan 2 dingen betekenen. Of Sophie lekt enorm langs de voorruitrubber of je hebt te maken met een verstopte afvoer van de bak die achter je kachel zit. In het laatste geval zul je je dashboard weer uit moeten bouwen en het de kachel verwijderen voor inspectie.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
de de onderkant van je voorruit, rechts bijna in de hoek is een plek waar heel vaak water doorheen komt. til je rubber eens en stukje op en kijk of het eronder roestig is. Aan de binnenkant van je schutbord moet je als dit het geval is een waterstroompje omhoog kunnen hereiden tot dat punt.
Als dit niet zo is... dan komt het ergens anders vandaan.
suc6!
Als dit niet zo is... dan komt het ergens anders vandaan.
suc6!
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
Gaten in de bodem boren schiet niet op. Onder de rubber matten zit er bij mij een soort geluidswerende plaat geplakt waar het water in gezogen wordt. Waar het vandaan kom weet ik ook niet, ingeregend denk ik, maar het is bij mij niet zo veel.
Mijn vader had in zijn R4 wel gaten gebord, maar ook meteen een polyester badkuip gemaakt (bij hem lekten de ruitrubbers)
Mijn vader had in zijn R4 wel gaten gebord, maar ook meteen een polyester badkuip gemaakt (bij hem lekten de ruitrubbers)
Het kan ook tussen de bevestiging van het zijscherm door. Af fabriek wordt het scherm pas na montage gekit. Als er ergens water tussen kan komen komt het vervolgens via de gaatjes voor de bevestigingsschroeven naar binnen. Dat zijn er twee. Voel maar binnenin helemaal links boven de balk in die hoek daar. Leg een lap op de balk, als die nat wordt weet je dat het daar ergens vandaan komt.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!