aanschaf renaultje 4

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

aanschaf renaultje 4

Bericht: # 3926Bericht 4TL »

Toch wel leuk zo'n R4-tje, ik zie ze regelmatig met zo'n R4 club sticker op de grill.
Ik wil er denk ik ook een!!
Maar wie heeft er aankoop tips;waar moet ik op letten en wanneer moet ik er met een grote boog omheen lopen?
Oftewel reacties en tips graag!!
Laatst gewijzigd door 4TL op wo jul 13, 2005 8:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mad
Berichten: 19
Lid geworden op: di feb 05, 2002 2:00 am
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht: # 3932Bericht mad »

tja waar moet je opletten. Balken moeten goed zijn ook het chassis dus niet te veel roest, vooral bij de ramen even kijken en hij moet lopen als een zonnetje. Oftewel motorisch moet ie wel in orde zijn . Vind ik dan. Dus niet als de motorkap open gaat de roest op de accupunten zien zitten want dan heeft ie volgens mij niet echt meer gelopen ( heb zelf eens zoiets dergeliks te koop aangeboden gekregen als een super goede 4 ) hahahahahahah :smile:

Denk dat je straks wel meer nuttige tips zult krijgen. En raadpleeg de club ff voor aanschaf.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 3934Bericht Goof »

ehm,... dat er wat bloemkool op de accu zit zegt helemaal niks over de motor en zelfs niet over de accu.
Let vooral op roest. Loop de bodem met een vergrootglas langs en zet hem op zijn minst op de brug. VEEL, HEEL VEEL prikken met een schroevendraaier. ook op plaatsen waar het moeilijk kijken en bijkomen is, juist daar zitten vaak de slechte plekken. Modder wegkrabben!! Een beetje roest onder de ramen zie je meteen aan de buitenkant aan van die lelijke roestdruipers, maar dit is nog niet eens zo erg. verder gewoon een proefrit maken en ik zou me niet te druk maken over die motor, want die zijn uitstekend van kwaliteit en mits ze goed onderhouden zijn gaan ze eeuwen langer mee als een harde carroserie.
Oh, en kijk voor de gein ook eens aan de binnenkant onder de matten en in de hoekjes met een zaklamp, daar kun je ook grote verrassingen vinden, qua roest wel te verstaan.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 3943Bericht Ron »

En bij de achterbalk. In het chassis. Net naast de achterwielen, klein beetje omhoog... naar binnen...daartussen...iets verder, JA. DAAR!
Voel je dat? Zie je dat? Nou, daar is het dus ALTIJD verrot. Goed kijken of het niet HEEL ERG verrot is, want dat zijn dure laspartijen. Getroost je. Je krijgt er vroeg of laat toch mee te maken. Schrik niet van verrotte spatborden. Die zet je er gewoon nieuw op. Voor de rest : zie andere posts.
Motorisch en technisch is zowat alles tegen redelijke prijzen te vervangen. Je grootste vijand is roest aan chassis en carrosserie.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2002-04-09 23:28 ]</font>
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 3954Bericht jbeekmann »

ook even checken: swingarmen. Dat zijn die armen waar je achterwielen mee aan je auto zitten. Hand om het draaipunt heen leggen en een maatje flink aan die auto laten sjorren. Oja, neem een zaklampje mee! Oja, goed op dit forum kijken, elke auto is wel bij meerderen bekend die hier wordt aangeboden.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 3958Bericht Tommy »

joep slechts de aankoop van je droomauto staat nu nog in de weg om de top van de piramide van maslow te bereiken. als je in de buurt van zeist woont bel ff 030-6962806
ken die kerel verder ook niet maar zijn broer stopte voor mijn deur doen hij mijn vier zag vroeg of ik er nog een wild want die van hem moest weg. is vast voor een prikkie
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 3959Bericht Tommy »

trouwens ergens op het forum bij diversen staat nog een gedetailleerde beschrijving over de aankoop, dan zijn nl. alle r4's in een staat om van te wenen :sad:
mad
Berichten: 19
Lid geworden op: di feb 05, 2002 2:00 am
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht: # 3996Bericht mad »

Op 2002-04-09 22:43, schreef Da-Goof:
ehm,... dat er wat bloemkool op de accu zit zegt helemaal niks over de motor en zelfs niet over de accu.
Let vooral op roest. Loop de bodem met een vergrootglas langs en zet hem op zijn minst op de brug. VEEL, HEEL VEEL prikken met een schroevendraaier. ook op plaatsen waar het moeilijk kijken en bijkomen is, juist daar zitten vaak de slechte plekken. Modder wegkrabben!! Een beetje roest onder de ramen zie je meteen aan de buitenkant aan van die lelijke roestdruipers, maar dit is nog niet eens zo erg. verder gewoon een proefrit maken en ik zou me niet te druk maken over die motor, want die zijn uitstekend van kwaliteit en mits ze goed onderhouden zijn gaan ze eeuwen langer mee als een harde carroserie.
Oh, en kijk voor de gein ook eens aan de binnenkant onder de matten en in de hoekjes met een zaklamp, daar kun je ook grote verrassingen vinden, qua roest wel te verstaan.
NOu die bloemkool die ik zag was dus echt niet meer normaal hoor!
En lekker prikken in de bodem? :?
Helpt misschien wel om ff te checken of ie rot is maar door te prikken maak je t volgens mij allleen maar erger.
Gaten in de hoekjes onder de matten zijn overigens alleen maar handig extra lucht inlaat in de zomer en bij stortbuien mooie afvoer.
De tip van de zaklamp komt mij niet bekend voor. En motorisch gezien, wil jij een 4 die rijdt of eentje waar je direkt vanalles aan vervangen moet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mad op 2002-04-10 17:57 ]</font>
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 4005Bericht Goof »

allemaal leuk en aardig, maar het gaat erom dat de apk keurmeester je wagen ook leuk genoeg vind voor op de weg. Een apk keuring is een veiligheids (en een beetje milieu) keuring. Dat je motor veel gelopen heeft of wat rammelt of niet start of noem maar op, dat maakt geen hol uit hoor. Trouwens ieder weldenkend mens maakt een proefrit in een auto die hij/zij gaat aanschaffen dus motorische gebreken komen er meestal wel uit bij zo'n ritje, mits je natuurlijk weet waar je op moet letten.
En die bloemkolen hebben echt niets te betekenen. Die ontstaan doordat het lood van de polen van je accu corroderen omdat dit minder edel is als het koper van je accuklemmen. Om dit te voorkomen worden de polen en klemmen meestal goed in het vet gehouden zodat er geen zuurstof bij kan. als dit vet is vergeten of na verloop van tijd verdwenen dan krijg je bloemkolen, maar daar wordt de accu op zich of de motor niks slechter van, alleen het contact bij de accu kan minder worden, dus een kwestie van goed schoonmaken en in het vet zetten.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 4391Bericht 4TL »

Oké, bedankt allemaal, ga maar eens een paar r4 in het echt bekijken. Weet nu tenminste waar ik kijken moetom een hoop ellende te voorkomen.
Plaats reactie