kleppen stellen, beginnersvraag
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hoi,
ik ken het kleppenstellen alleen van mijn motor en dan draai ik de krukas gewoon rond met een 17 sleutel om de kleppen in de goede stand te krijgen (bouchies eruit).
Nu wilde ik dat deze week met mijn renault gaan doen, maar, hoe zorg je dus dat de kleppen goe dopen of dicht staan, waar kun je de krukas draaien?
bedankt,
Yan
ik ken het kleppenstellen alleen van mijn motor en dan draai ik de krukas gewoon rond met een 17 sleutel om de kleppen in de goede stand te krijgen (bouchies eruit).
Nu wilde ik dat deze week met mijn renault gaan doen, maar, hoe zorg je dus dat de kleppen goe dopen of dicht staan, waar kun je de krukas draaien?
bedankt,
Yan
-
Of je zet hem in zijn vrij en draait aan de nokkenaspoelie (dat is de onderste poelie die half in het koppelingshuis steekt. Daar kan je een ringsleutel opzetten en dan met de klok meedraaien
Bougies eruit draaien maakt het wel makkelijker.
Bougies eruit draaien maakt het wel makkelijker.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
- Rodeo-6
- Contacteer:
Inderdaad in de vierde versnelling zetten, dan linkerwiel opkrikken en door aan het wiel te draaien de moter ronddraaien.
Wanneer de eerste cylinder op tuimelen staat kan je van de vierde de kleppen stellen, inlaat 0,15 uitlaat 0,20 koud.
Wanneer de tweede cylinder op tuimelen staat
kan je derde cylinder stellen.
Ben je het even kwijt het is steeds Vijf, 1/4, 2/3, 3/2,4,1.
Succes ermee
Wanneer de eerste cylinder op tuimelen staat kan je van de vierde de kleppen stellen, inlaat 0,15 uitlaat 0,20 koud.
Wanneer de tweede cylinder op tuimelen staat
kan je derde cylinder stellen.
Ben je het even kwijt het is steeds Vijf, 1/4, 2/3, 3/2,4,1.
Succes ermee
>> Doe mij maar een DAF <<
-
- Rodeo-6
- Contacteer:
Heb jij er dan zo'n dikke twee-traps weber op zitten met een K&R luchtfilter ????Op 2004-05-24 19:39, schreef R4F6GTX Automaat:Links? Hmmmm, ik werk liever vanaf de rechterkant, zit die carburateur niet in de weg...Op 2004-05-22 23:49, schreef Rodeo-Six:
Inderdaad in de vierde versnelling zetten, dan linkerwiel opkrikken en ........
Het fluit en het komt onder de moterkap vandaan .......
Ra ra ra wat is dat.
>> Doe mij maar een DAF <<
- Bruutmans
- Contacteer:
Past. 

ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?