gasproblemen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 34134Bericht brecht »

Heb ik leuk een auto op gas gekocht, moet ik wel weer een hoop leren merk ik al.

Pipo heeft erg weinig, maar dan ook echt heeeel erg weinig trekkracht in lage toeren. Ik trek echt als een slak op, beschamend... pas bij (op het gehoor) 2500 toeren pakt ie een beetje op. Onbelast pakt ie wel heel mooi op.

Kan dit carburatie zijn? of spreek je daar helemaal niet van bij gas. Help het om carb af te stellen? Gas wordt voor de carb (zenith) ingespoten, net na de luchtinlaat. k dacht altijd dat er pas op het spruitstuk werd ingespoten.

Gasinstallatie verwonderd me zowiezo. er hangen wat snoeren en pijpjes los, maar hij doet het wel gewoon.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 34140Bericht R4F6GTX Automaat »

Nee, een carburateur hoef je niet af te stellen als je alleen op gas rijdt. Je kan er zelfs het gehele binnenwerk uithalen dan zal ie toch nog lopen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 34221Bericht brecht »

heb inmiddels de onderdelen van mijn gasinstallatie uitgelegd gekregen en een of andrere stelschroef gevonden, maar beter is ie nog nie gaan lopen. 100 max, wind (storm!) tegen op de a12 zaterdag. Ik denk da'k toch maar naar de ontsteking moet gaan kijken.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 34236Bericht Ron »

Die mag je best vroeg zetten.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 34238Bericht R4F6GTX Automaat »

Hmmmmm. Als ik mijn F6 op gas iets vroeger zet loopt ie wel lekker maar krijg 'm slecht gestart...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie