Renault 4 blunders

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

estafessie

Bericht: # 33913Bericht estafessie »

Om door te gaan op de ruitesproeier: afgelopen november; bij de RDW keuring van mijn F4, ook niet begrijpen waarom de ruitesproeier het toch niet doet :???: en na 5 minuten met het schaamrood op mijn wangen de keurmeester wijzen / laten zien dat de ruitesproeier het wel doet, maar wel alleen via het voetpompje en niét met de ruitewisser hendel !

Jullie zijn dus niet de enige :roll:
otogazzi
Contacteer:

Bericht: # 33917Bericht otogazzi »

Op 2004-03-15 18:34, schreef estafessie:
Om door te gaan op de ruitesproeier: afgelopen november; bij de RDW keuring van mijn F4, ook niet begrijpen waarom de ruitesproeier het toch niet doet :???: en na 5 minuten met het schaamrood op mijn wangen de keurmeester wijzen / laten zien dat de ruitesproeier het wel doet, maar wel alleen via het voetpompje en niét met de ruitewisser hendel !

hèhèhè, leuk zijn deze verhalen.
In verband met het ruitensproeiertje zat ik heel stoer tegen mijn buurman te vertellen dat de F4 er geen had, zo basic is deze auto sprak ik trots :grin: Uiteindelijk in het instructieboekje gelezen dat hij daar zat, ja daar waar je je wel heel erg ver moet uitrekken als je korte beentjes hebt zoals ik :grin:

Ehh een blunder: ik zat voor het eerst in de F4 van (en naast) mijn zus. Ik had alleen nog maar gereden in luxe leswagens met alles erop en eraan dus het was heftig!
Gillend van het lachen (hysterisch angstlachje van mijn zus overigens) toen ik bijna op twee wielen door de bocht ging omdat ik de pook nog niet onder controle had...en ietsje te snel aan kwam rijden...en niet op tijd had afgeremd...
Als ik hier aan terugdenk krijg ik altijd een lacherig gevoel maar ook iets van schaamrood op de kaken :wink:

Maaike
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Diana
Contacteer:

Bericht: # 33942Bericht Diana »

Poehee....blij te horen dat ik niet de enige ben!

Nog een blunder, als ik zelf mijn oliepijl pijl kan ik zelf de motorkap niet dicht doen/krijgen, want ik ben te klein om hem netjes dicht te drukken in het midden :grin:
Ik moet dus altijd ff Ron erbij halen om hem goed dicht te doen!
R4 rotterdam

Bericht: # 33947Bericht R4 rotterdam »

Wie is er ooit met een zwaarbeladen viertje heel hard een helling afgereden? Ik dus, in de IJtunnel. Ik was blij dat het geen spitsuur was, want de renault begon als een dronkenman heen steeds heftiger van rechts naar links te zwaaien. De muren kwamen aan weerskanten steeds dichterbij.
Ik had toen ongeveer drie weken mijn rijbewijs en net op tijd kwam ik erachter dat het in zo'n geval wel handig is om even te ontkoppelen.......
estafessie

Bericht: # 33978Bericht estafessie »

Op 2004-03-15 19:23, schreef otogazzi:
Op 2004-03-15 18:34, schreef estafessie:

Ehh een blunder: ik zat voor het eerst in de F4 van (en naast) mijn zus. Ik had alleen nog maar gereden in luxe leswagens met alles erop en eraan dus het was heftig!
Gillend van het lachen (hysterisch angstlachje van mijn zus overigens) toen ik bijna op twee wielen door de bocht ging omdat ik de pook nog niet onder controle had...en ietsje te snel aan kwam rijden...en niet op tijd had afgeremd...
Als ik hier aan terugdenk krijg ik altijd een lacherig gevoel maar ook iets van schaamrood op de kaken :wink:

Maaike
Klopt, ik had inderdaad een iets hysterisch lachje. Voor het eerst bij mijn zusje in de auto, met mijn F4 !
En het is alleen aan de wegligging te danken dat we niet zijn omgeslagen in de bocht op de ring :eek:
Marieke
Ron

Bericht: # 33985Bericht Ron »

Op 2004-03-16 10:23, schreef R4 rotterdam:
...net op tijd kwam ik erachter dat het in zo'n geval wel handig is om even te ontkoppelen.......
Ik ben geen wegliggingsexpert, maar ik zou toch nooit de tractie van m'n wagen af willen hebben. Je wordt een ongeleid projectiel.
Goof

Bericht: # 33987Bericht Goof »

Waarschijnlijk ging ie zwaberren door de zwaarbeladen achterkant. De voorkant werd afgeremd door de motor en de achterkant niet. Die wilde de voorkant dus in gaan halen, met slingeren als gevolg. Tractie eraf is dus een goede remedie om hem weer strak te krijgen. Gas geven waarschijnlijk ook.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
otogazzi
Contacteer:

Bericht: # 34001Bericht otogazzi »

[/quote] Klopt, ik had inderdaad een iets hysterisch lachje. Voor het eerst bij mijn zusje in de auto, met mijn F4 !
En het is alleen aan de wegligging te danken dat we niet zijn omgeslagen in de bocht op de ring :eek:
Marieke

[/quote]

Of het ligt aan de fenomenale stuurbeheersing van ondergetekende.
Ik heb die ene auto op het parkeerterrein tenslotte óók niet geraakt :grin: :grin: :grin: :grin:

Maaike

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: otogazzi op 2004-03-16 21:15 ]</font>
Nando
Contacteer:

Bericht: # 34076Bericht Nando »

hmm.. Hoewel jullie verhalen mij natuurlijk absoluut niet bekend voorkomen ben ik toch bang dat ik ook met list items moet gaan werken;

- vrolijk zwaaiend en lachend optrekken terwijl ik de 4 met z'n neusje zowat tegen een lantarnpaal aan geparkeerd had.. (alles verbogen, behalve die lantaarnpaal)

- blij zijn met aanschaf van mooie rooie GTL van oud vrouwtje..

- dichtgevroren deur hard los trekken.. (wie heeft er nog wat nieuwe deurrubbers voor me?)

- met heel wat graden onder nul op je voetpompje stampen.. (merk je pas echt als het gaat dooien)(en ja ik wist um dus wel te vinden)

- een achteruit-rijd-verklikkertje kopen en niet beseffen dat je dan ook een achteruit-rijd-lampje o.i.d. nodig hebt..

- en afgelopen weekend weer eens me viertje gewassen (bijna 04-04-04 he) en de tuinslang er op gezet terwijl ik weet dat me deur niet helemaal goed sluit..

----------
http://www.nando.nl
----------
ms.dageraad

Bericht: # 34088Bericht ms.dageraad »

dat van dat bevroren pompje snapte ik eerst niet. maar als ik het goed begrijp zat je broekspijp vol.
oant sjen,
PEET
Nando
Contacteer:

Bericht: # 34114Bericht Nando »

Nou die broekspijp viel nog wel mee, maar dat pompje is dus gescheurd en toen het begon te dooien kon ik de auto dus uitdweilen en opzoek naar een nieuw pompje..

(Dit is uiteindelijk een electrische sproeier van een volvo geworden) :smile:

---------
http://www.nando.nl
---------
Ron

Bericht: # 34828Bericht Ron »

Rij ik achter een G0lf op de snelweg, komt er me daar opeens een berg gore rook uit z'n uitlaat. Ik weet zeker dat het zou stinken naar verbrande olie of nog erger, en wil m'n ventilatierooster dichtdoen.
Ik dacht, was het nou naar voren of naar achteren? Ik duw het hendeltje naar voren, en prompt springt m'n motorkap open.
:lol:
Moaske
Contacteer:

Bericht: # 34833Bericht Moaske »

Op 2004-03-31 20:53, schreef Ron:
...Ik duw het hendeltje naar voren, en prompt springt m'n motorkap open.
:lol:
Oeps... :grin:

Met die vorst is het ook altijd lachen ja: 10 jaar geleden bij mijn eerste vier door de achterklep naar binnen moeten kruipen :lol: De rest zat potdicht (het was dan ook wel -12
Nog geen 24 uur later overigens bleek de nog aanwezige ijzel mijn remweg dusdanig te verlengen (en ik was nog wel druk bezig met me radio :grin: ), dat ik een C15 een stevige duw heb gegeven. C15 nog geen krasje, m'n GTL total loss (motorkap lag zowat over dak gebogen) :sad:
Waarom maken ze bij alle auto's de bumpers niet op exact gelijke hoogte verdomme ??? :wink:
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
an3s

Bericht: # 34835Bericht an3s »

Zo heb ik me laatst ook ruim een kwartier staan afvragen hoe ik die klote-motorkap open moest krijgen nadat blijkbaar ergens binnenin een stangetje was afgebroken.

Toen ik tot de ontdekking kwam dat ik al die tijd als een gek de ventilatie dicht stond te duwen.

Afbeelding
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
estafessie

Bericht: # 34873Bericht estafessie »

Het is al jaren geleden, de garage waar wij altijd komen, één van de (jongere) jongens belde, hij kreeg de moterkap niet open :roll: was natuurlijk ook niet te vergelijken met een 'moderne' auto.

De 'oudere' baas van de garage heb ik nog nooit zo zien lachen dat hij het hoorde en die jongen bloost nog steeds als ik hem tegenkom. Hij vergeet nooit meer hoe de moterkap van een R4 opengaat :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: estafessie op 2004-04-01 12:59 ]</font>
Plaats reactie