betimmering F6

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
efsix
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 19, 2003 2:00 am

Bericht: # 32605Bericht efsix »

De F6-bestel van ons,Us bakkie, wil ik zodanig inrichten dat wij er mee op vakantie gaan naar het zuiden ,Belgie-Frankrijk.
De tent gaat ook mee en 2 fietsen maar bij wat minder weer willen we in de F6 slapen.
Op de zijkanten had ik een paar kastjes in gedachten met een opklaptafel en een plaat een stukje van de bodum om op te slapen.In de Vrijbuiter no 29 sept. 1998 blz.34 staat wel wat beschreven maar heeft iemant van de club nog wat tips voor mij?
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 32626Bericht Bauke »

span een net aan de boven/zijkanten van de bak, zo vanaf waar het dak van de kabine ophoudt tot aan de onderkant van de giraffon. heb je allebei een kant om al je zooi op te gooien. Ideaal.

Hoe ga jij achterin de F6 slapen? ik heb al eens gemeten bij mijnes maar ik pas er echt niet in als ik de voorstoelen niet verplaats
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 32633Bericht an3s »

Tweede vloertje maken net over de wielkasten. Als je dan de rugleuning van de voorstoelen helemaal voorover kantelt kan je daar nog een extra plank kwijt en heb je ongeveer 1,80 meter. Ik weet niet hoe lang je bent maar da's voor mij voldoende.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 32690Bericht Ron »

Vaak zijn twee personen niet even lang. Ik paste aan de rechterzijde van de auto, met de bijrijdersstoel opgeklapt. Mijn vrouw paste aan de linkerzijde.
Tussen de (betimmerde) wielkasten slapen is geen 4-sterrenervaring, maar het lukte wel.

Een plank bouwen boven de wielkasten levert al weer aardig wat ruimte op, maar gaat ten koste van het leefcomfort daarboven. Overigens heb ik die luxe dan nog steeds in mijn verhoogde F6 :smile:

Maar ach, als je slaapt heb je tóch nergens last van.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-02-19 22:54 ]</font>
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 32696Bericht Leuverink »

ik heb in mijn f6 een bed gebouwd....je moet goed alles uitmeten, want beide kanten zijn totaal verschillend in de f6...
Ik heb eerst aan beide kanten een lange bak gemaakt van hout, die de wielbakken weg werkt...Op die hoogt kom je dus te liggen. Tussen beide kanten heb ik enkele stalen buizen aangebracht, die er ook weer uit kunnen. niets zat vast, alles kon eruit. Tussen die stalen buizen komt de middenplank te liggen die je er tussen kunt schuiven, zo heb je een groot bed.heb je ruimte eronder voor spullen. Die middenplank kun je eruit schuiven en laag erin schuiven, zo heb je erboven extra ruimte. Om je bed langer te maken, kun je met wat scharniertjes en de stoelen naar voren geklapt ook een heel eind komen. handig man zo'n f6
efsix
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 19, 2003 2:00 am

Bericht: # 32830Bericht efsix »

Heb de reacties gelezen en is leuk om te vernemen hoe een ieder op z'n eigenwijze hier mee bezig is. Er werd gevraagd de lengte die beschikbaar was, die is met de stoelen naar voren 190 cm.dit wel met stoelen uit een Volvo 340. Zitten goed en zijn met 2 dwars profielen goed te monteren in de F6.
blije vier rijder
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 32845Bericht ms.dageraad »

Geef mij maar stoelen van een R-21. Een hulpframe van een paar strippen is genoeg om ze te monteren.
oant sjen,
PEET
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 32849Bericht an3s »

idem met elektrisch verstelbare en verwarmde (!) citroen XM stoelen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 32851Bericht ms.dageraad »

Klinkt goed, en dan nog een verwarmde mat voor je linkervoet! Dan lijkt het al op een echte auto. eh..... ik bedoel r4 is leuk maar een beetje warmte zo af en toe mis ik wel eens.
oant sjen,
PEET
Plaats reactie