lekke remcylinder?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Esther-VL

Bericht: # 25432Bericht Esther-VL »

Bij mijn onlangs gerepareerde F4 doen de remmen niet wat ze zouden moeten doen: remmen dus.
Dat is niet alleen beangstigend, het is ook onpraktisch.
Nu heb ik al remvloeistof erbij gedaan, want er was uit het reservoir. Dat betekent, dat er een lek zit. Volgens mij is dat bij het rechter voorwiel, want daar is het vochtig.

Wat moet ik daaraan doen. De remcylinder daar is waarschijnlijk kapot. Moet je die vervangen, of repareer je die, of zijn er andere mogelijkheden?

Ook als je remt, gaat de auto naar links (als je niet bijstuurt toch), dus rechts remt niet.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 25434Bericht Ron »

Kijk eerst even of het uit je leidinkje komt, je nippeltje, of je cilindertje.
Al naar gelang de bevindingen vervang je dat.
Er zijn reviseersetjes te koop voor cilindertjes, ik zou de hele cilinder vervangen. Zo erg duur is dat niet.
Er zijn er die beweren dat je dan ook maar gelijk de andere kant moet vervangen. Ik vind het niet nodig.
Haal zo gauw mogelijk die remvloeistof weg, want dat is rotspul. Ik weet niet hoe erg de lekkage is maar je wiel draait rond, en door de middelpunt vliedende kracht wordt het heel snel verspreid.

Daarna goed ontluchten en klaar.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 25443Bericht R4F6GTX Automaat »

Hoi Tom

Ik ben schijfremmen gewend, dus keek ik niet bij je voorwielen of er een lek zit. Had ik moeten weten, natuurlijk. Jouw pepermuntjes-etende buurman met die VW bus kan je toch wel haarfijn uitleggen hoe dat moet? Of heeft ie alleen maar de ervaring uit theorie van dingen die ie ooit gehoord heeft?
Kun je er wel mee rijden? Als je er niet uitkomt, moeten we het maar combineren met de rest wat er nog aan je wagentje gedaan moet worden. Ik hoor het wel.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Esther-VL

Bericht: # 25445Bericht Esther-VL »

Ja, die man. Ik weet niet hoor. Ik ken hem ook niet zo goed eigenlijk. Weet niet eens hoe hij heet. Ik heb je trouwens net een email gestuurd met nog wat kwesties.
Esther-VL

Bericht: # 25511Bericht Esther-VL »

oke. Ik heb vandaag de remtrommel eraf gehaald en de remcylinder in het wiel is dus kapot en moet vervangen worden.
Maar, welke cylinder heb je nodig? Ik heb juist gekeken op die duitse site :

http://shop180-2.eoa.de/cgi-bin/shop.dl ... verteilt=1

en dan kiezen voor 'Bremsen' en vervolgens voor 'Hydraulikzylinder'

en daar worden diverse soorten aangeboden.

Mijn F4 is van 1984, heeft dus trommelremmen en het is voor de voorwielen.

Wie helpt!?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tom op 2003-08-28 19:18 ]</font>
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 25514Bericht Goof »

Satz (2 Stck) Radbremszyl. hi. "Girling" 22,2 mm - (112C 07/86 ->) F4 1982 ->

Denk deze, maar meet het ff na om het zeker te weten, want met renaultjes is het altijd twijfelen. Je zou iig dezelfde moeten hebben als voor de TL van die periode.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Esther-VL

Bericht: # 25598Bericht Esther-VL »

prima, bedankt voor de info!.
maar ik heb de trommel er nog eens afgehaald om te gaan meten, maar waar meet ik die 22.2 mm. is dat de diameter?. De lengte was iets van 5.8 cm.
kan iemand wat meer duidelijkheid verschaffen.
Er is keuze bij het bestellen van die cylinders tussen 22.2 en 23.8 mm
alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 25605Bericht Goof »

Ik denk dat het om de inwendige diameter van de cilinder gaat. Moet je ff zo'n rubbertje eraf trekken en dan met een schuifmaat meten.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie