Extra (grote) radiator

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 23984Bericht jbeekmann »

grappig trouwens... het lijkt nu net alsof alle gave motoren voorzien zijn van een oliekoeler... ooit wel eens naar het blokkie van een eend gekeken? Die heeft ook een hele mooie, maarja die heeft dan ook weer geen koelwater, maartoch. Dat is wel een mooi koelertje!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 24001Bericht philip »

sorry voor de late reactie
ik was aan het meten en ja hoor past precies
de 2 cv sensorflens
:grin:eze draai je op de plaats waar nu je olie filter zit.
vervolgens draai je je olie filter(nwe)op de flens.
nu nog even slangen of koperleidingen trekken naar onder de voorbumper en klaar is kees,wat ik al zei neem een grote maar geen hoge anders raakt ie de grond !
en geloof me ik heb altijd luchtgekoeld gereden:gekoelde olie is het behoud van je motor!
(je moet alleen wel boven de 78 graden c blijven want dat is de gemiddelde bedrijfstemp van alle 4 cilinder motoren)
ik zal effe het adress van de site opzoeken
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 24002Bericht philip »

nou hier is het adres http://home.planet.nl/~cwille/
daar kun je meer info en prijzen vinden
niet goedkoop maar al veel gebruikt bij eenden en super effectief
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 24009Bericht an3s »

En gaat dat dan ook passen? Je hebt niet zo heel veel ruimte tussen oliefilter en schutbord. Als je daar zo'n ding tussen draait heb je dikke kans dat het filter stukslaat.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 24054Bericht Goof »

Dat gaat dus niet passen, want dat probleem heb ik bij mijn AT blok dus ook al, en die flens is maar iets van 20mm dik.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 24074Bericht Folkert »

Er bestaan ook platte (zeg ff gegokt 5cm hoge) oliefilters. Die zou volgens mij bij jou, An3s, nog wel moeten passen... Bij een AT hebbie pech!
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 24871Bericht philip »

om nou effe helemaal duidelijk te zijn:
je olie circuleert door je oliepomp in het blok maar als je daar een koeler op aansluit wordt deze ook meegenomen in deze circulatie !
je water koelt 1 deel van je blok namelijk je kop maar de olie koelt het onderste draaiende gedeelte voornamelijk
deze twee helpen elkaar maar kunnen toch altijd wel weer eens te heet worden.
vandaar ook die koelers

volgens mij heb ik de oplossing voor die at
je kan namelijk ook een gesloten sensorflens kopen en van v*lksfiets een losse oliefilter unit met slangaansluiting en filter kopen
zo kan je de filter plaatsen op ieder plek en gewoon aansluiten tussen blok en oliekoeler,na de oliekoeler slang
retour richting blok
en klaar ben je !!!!!!!!!!!!!!!!!!
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 24929Bericht Ton »

De R25turbodiesel heeft een deksel met aansluitingen ipv een filter op het blok,het filter is als losse unit op het binnenscherm geplaatst.
Misschien is dit de oplossing voor de AT-ers onder ons?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 24931Bericht Goof »

Kijk, dat zijn de tips, hoef ik geen oliefilters leeg te gaan halen en verbouwen om de handel dicht en verplaatst te krijgen. Ik ga er vanuit dat oliefilteraansluitingen gewoon een universele maat hebben, of niet?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 24933Bericht Ton »

schroefdraadmaat weet ik nie......maar renault kennende zal het vanaf een bepaald bouwjaar redelijkerwijs het zelfde zijn denk ik.

Bijkomend voordeel is dat je niet gebonden bent aan een 0,25l filtertje!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ton op 2003-08-19 21:15 ]</font>
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 24934Bericht Goof »

Psies, dus een groter filter vermogen en minder weerstand van het filter.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 24944Bericht philip »

en anders koop je het bewuste filtertje voor de aansluiting
ga je naar de shop en vraag je ipv r 4 gewoon renault ..
toch!?!
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 24949Bericht Folkert »

Op 2003-08-19 20:46, schreef Ton:
De R25turbodiesel heeft een deksel met aansluitingen ipv een filter op het blok,het filter is als losse unit op het binnenscherm geplaatst.
Misschien is dit de oplossing voor de AT-ers onder ons?
Daar komtie nu mee... Na 4 jaar prima functioneren ga ik dat zelfgebakken ding niet meer verwijderen...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 24953Bericht Ron »

...zal dan toch niet passen? Ben benieuwd.
Plaats reactie