haperen, stotteren en snelheid verliezen

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
mar10

Bericht: # 24470Bericht mar10 »

Twee maanden zonder problemen rondgereden, Frankrijk fluitend heen en weer en nu het volgende:
zaterdagavond naar Apeldoorn, prima, niks aan de hand, terug idem dito totdat ik getankt had. Ik voelde hem daarna afentoe haperen, een soort inhouding, verder liep hij goed. Nu belt mijn vriendin (kon er zonder problemen mee naar Den Haag rijden, alleen afentoe weer dat gehaper) en die heeft hem achtergelaten omdat het gestotter en gehaper steeds erger werd en hij z'n snelheid verloor.
Ik denk dus aan het tanken. Meestal gooi ik er 98 in met loodvervanger. Nu had ik geen loodvervanger meer, zou dat iets uitmaken? Mijn vriendin heeft weer getankt met loodvervanger maar het is dus erger geworden.
Wie heeft dit aan de hand gehad en heeft tips. Ik denk zelf aan een verbrandingsding, maar wat. Ga morgen proberen hem naar Utrecht te krijgen.
Eddepet

Bericht: # 24472Bericht Eddepet »

misschien een vuiltje in de carburateur, waardoor de vlotter blijft hangen en je carb. overstroomd? Dit is te zien als je het deksel van je luchtfilter afhaalt (die trommel) en in je carburateur (venturi) kijkt. Symptomen zijn rot lopen, stotteren, inhouden en afslaan. Ook donkere (zwarte) pluim uit de uitlaat. En meuren naar benzine...
Willem de Zwijger

Bericht: # 24479Bericht Willem de Zwijger »

1. Bougies eruit draaien, indien niet mooi (troep eraan of zo) vervangen
2. Verdelerkap eraf, centrale stift bekijken, kan versleten zijn
3. Puntjes bekijken, indien ingebrand vervangen
4. Praten we verder
Le danger rouge

Bericht: # 24526Bericht Le danger rouge »

....of condensatortje...
mar10

Bericht: # 24544Bericht mar10 »

Het rare is dat hij stationair goed loopt, met choke ook. Op het moment dat je gas bij gaat geven hapert hij en gaat hij raar doen. Inderdaad zwart rook uit de uitlaat en vanmiddag ook een bescheiden knal. Raar is ook dat hij vanmiddag even een halve kilometer normaal liep, zonder gedoe. Er is echt niet mee te rijden, alleen gestoot en een hoop gepruttel. Wat zal dat nou zijn??
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 24551Bericht R4F6GTX Automaat »

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-08-13 21:21 ]</font>
Folkert

Bericht: # 24591Bericht Folkert »

Zwarte rook uit de uitlaat betekent veel te veel benzine (blauw=olie, wit=water). Dan zou ik haast zeggen dat je vlotternaald blijft hangen en dat je carburateur overstroomt. Even de carburateur eraf, deksel eraf en mooi poetsen van de binnenkant (of het vlotternaaldje weer op zijn plek zetten...). En dan ook meteen je brandstoffilter vervangen.
Plaats reactie