oliefilter schroefdraad maat
Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando
oliefilter schroefdraad maat
hoi,
wil voor de zekerheid weten welk schroefdraad mijn Billancourt motor 845cc heeft ?
groet ben.
wil voor de zekerheid weten welk schroefdraad mijn Billancourt motor 845cc heeft ?
groet ben.
mijn renault4 is van 1984 met een Billancourt motor 845cc.
Re: oliefilter schroefdraad maat
Bouwjaar 84 zie ik? Waarschijnlijk al M20x1.5, maar kan ook 3/4" zijn. Check even het typenummer op je huidige filter en zoek dat op, dan weet je 't.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
hm, ik heb al een nieuwe filter liggen, die is 3/4 unc, zal die goed zijn ?Bertje schreef: vr feb 27, 2026 5:34 pm Bouwjaar 84 zie ik? Waarschijnlijk al M20x1.5, maar kan ook 3/4" zijn. Check even het typenummer op je huidige filter en zoek dat op, dan weet je 't.
ik vraag dit omdat ik niet eerst de oude filter er af wil halen want dan gaat ie misschien kapot bij demontage want je kan er zo lekker bij, kijk, als ik zeker weet dat ik de goede filter heb kan ik simpel een schroevendraaier in de oude filter slaan, dan is die zo los.
- Hanz
- Contacteer:
Ach, als je niet de goede hebt dan rijdt je viertje ff niet dus dan ga je met ander vervoer naar de dichtsbijzijnde automaterialenzaak.
Aan de andere kant, er bestaat ook gereedschap om die dingen te verwijderen. Ik heb er eentje liggen die ik niet gebruik (want op de 813-02 werd standaard geen filter gemonteerd
)
Aan de andere kant, er bestaat ook gereedschap om die dingen te verwijderen. Ik heb er eentje liggen die ik niet gebruik (want op de 813-02 werd standaard geen filter gemonteerd
m.i. heeft dat gereedschap om een oliefilter los te halen erg weinig ruimte bij mijn motor.Hanz schreef: za feb 28, 2026 11:04 am Ach, als je niet de goede hebt dan rijdt je viertje ff niet dus dan ga je met ander vervoer naar de dichtsbijzijnde automaterialenzaak.
Aan de andere kant, er bestaat ook gereedschap om die dingen te verwijderen. Ik heb er eentje liggen die ik niet gebruik (want op de 813-02 werd standaard geen filter gemonteerd)
tevens ben ik graag dingen voor, daarom vraag ik het ook op het forum, ik heb een hekel er aan als ik aan iets begin en halverwege er achter kom dat onderdelen niet passen en dan ga je naar die automateriaalzaak en die hebben dan toevallig ook niet op voorraad.
dit is mij vaker overkomen, dus dat probeer ik juist te voorkomen.
Tja er is een beetje lastig bij te komen, maar als je 'm eenmaal los hebt en die nieuwe past niet goed en zit te strak, niet vast proberen te draaien, dan kan het zijn dat je busje los draait terwijl het in het filter zit, en dan past ie er niet meer doorheen.
Als ie te los zit merk je dat ook wel.
Als ie te los zit merk je dat ook wel.
https://www.mann-filter.com/sg-en/catal ... ilter.html
Uit mijn Excel-bestand van de restauratie van de 4F4 850 cc Billancourt uit 1984: Oliefilter Mann W77 (maat schroefdraad staat er bij vermeld !)
En R-Quatre: https://www.renault4onderdelen.nl/Webwi ... quot;.html
Uit mijn Excel-bestand van de restauratie van de 4F4 850 cc Billancourt uit 1984: Oliefilter Mann W77 (maat schroefdraad staat er bij vermeld !)
En R-Quatre: https://www.renault4onderdelen.nl/Webwi ... quot;.html
Citroën 2CV6 Spécial (1988)
Renault Captur 09 TCe (2015)
Citroën Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Renault Captur 09 TCe (2015)
Citroën Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Uit m'n hoofd is dat de kleinere schroefdraad, en is de andere de Mann W75/3