Beste sleutelaars,
Na het vervangen van de motor ben ik begonnen met het vervangen van de voorrem schoenen bij mijn GTL uit 1980. Nou ben ik echt niet onhandig en doe ik heel veel zelf, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Alle hulpstukken heb ik gemaakt om het te kunnen doen maar het resultaat is steeds hetzelfde. Het lukt niet!! Wie heeft dit vaker gedaan en zou hier even tijd voor willen maken? De auto staat al weken stil doordat ik het niet voor elkaar krijg.
Groet, Walter
Hulp gezocht bij remschoenen vevangen.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- walterGTL/2cv6
- Contacteer:
Re: Hulp gezocht bij remschoenen vevangen.
Wat lukt er niet ?
- walterGTL/2cv6
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie,
Wat niet lukt:
Het aanbrengen van het veertje door de remschoen heen met het haakje in het oogje op de ankerplaat.
De trekveren die onder en boven de remschoenen verbinden te monteren.
Ook na het vernieuwen van de hoofdremcilinder bleef de auto slecht remmen. Daarom de keuze gemaakt om remmen te vervangen.
Ben er al weken mee bezig.
Wat niet lukt:
Het aanbrengen van het veertje door de remschoen heen met het haakje in het oogje op de ankerplaat.
De trekveren die onder en boven de remschoenen verbinden te monteren.
Ook na het vernieuwen van de hoofdremcilinder bleef de auto slecht remmen. Daarom de keuze gemaakt om remmen te vervangen.
Ben er al weken mee bezig.
- Hanz
- Contacteer:
Dat veertje is wel lastig ja, bij het vastzetten in het achterste gat springt hij vaak los van het gereedschap waarmee je het ding duwt.
Wat handig kan zijn is een groefje in het uiteinde van een platte schroevendraaier slijpen, en die gebruiken om de veer in het achterste gat te manoevreren.
Wat handig kan zijn is een groefje in het uiteinde van een platte schroevendraaier slijpen, en die gebruiken om de veer in het achterste gat te manoevreren.
- walterGTL/2cv6
- Contacteer:
Die schroevendraaier met speciaal sleufje is al gemaakt. Ik dacht van " dat doe ik even" . Dat is dan al weer een paar weken, zere vingers en polsen, wegspringende veren en een hoop ergernis geleden.