Hallo,
weet er iemand waar ik van die voelertjes kan kopen voor in mijn motor blok zodat ik weet welke temp mijn olie heeft en welke druk enz.. waar ik dan metertjes kan op plaatsen he
Mmm... Bij mij zit er bijna geen ruimte tussen voorscherm/schutbord en oliefilter. Ik krijg nu het oliefilter juist geschroefd, maar met zo'n flens er tussen betwijfel ik dat. Mooi systeem overigens!
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Anders moet je zo'n setje gebruiken als Folkert ook heeft, waarmee je het oliefilter kunt verplaatsen.
Waar heb je dat eigenlijk gekocht FOlkert, gewoon bij de brezan? En hoe heet dan dan?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ik heb zojuist een tempmetertje bij Conrad gekocht (Equus) Daar kun je ook verloopbusjes bijkrijgen. M16 voor in je waterpomp en M18 voor in je olieaftapplug geloof ik. Ik ga de water proberen (is overigens hetzelfde metertje) Kijk maar eens op Conrad.nl: http://www.nl.conradcom.de/scripts/wgat ... 1&x=43&y=7
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Hoe het heet ben ik kwijt, maar het oliefilterverplaatssetje komt bij de brezan vandaan. Probleem daarbij was het vinden van een deksel over het gat waar standaard het oliefilter zit...
Op 2003-03-26 10:29, schreef jbeekmann:
Ik heb zojuist een tempmetertje bij Conrad gekocht (Equus) Daar kun je ook verloopbusjes bijkrijgen. M16 voor in je waterpomp en M18 voor in je olieaftapplug geloof ik. Ik ga de water proberen (is overigens hetzelfde metertje) Kijk maar eens
Waar zit die sensor voor watertemperatuur? En wat is de schroefdraad daarvan? Dan weet ik welke adapter-plug ik moet kopen.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rodeo4 op 2003-04-28 10:29 ]</font>
Sensor voor de watertemperatuur zit aan de voorkant op de waterpomp en die zit weer op de cilinderkop. Als ik het goed heb, heeft ieder viertje een watertemperatuursensor, die overigens als schakelaar werkt om het lampje aan te doen...
die schakelaar kan dan natuurlijk vervangen worden door de sensor. Heb je geen lampje meer, maar als de meter in het rood gaat, gaat er waarschijnlijk wel bij jezelf een lampje branden...
Met als voordeel dat je wel kunt zien of het metertje werkt, maar nooit kunt zien of het lampje tijdens het rijden nog functioneert.
Meten is weten.
Meter is beter.
Meter is weten.
Bij mij zit er voorop de waterpomp geen sensor. Wel een inbus, waar een sensor voor in de plaats kan. Meneer renault is echter zo handig geweest om deze van nogal zacht metaal te maken en is er dus met geen mogelijkheid uit te krijgen omdat de inbus erg makkelijk 'dol' draait . Ik heb het nu lekker in de kruipolie gezet en ga het straks of morgen nog een keer proberen.
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een sensor op een andere plaats? Ik dacht aan een T-stukje ergens in de leiding of iets dergelijks.