Heb mijn 839 blok eruit liggen vanwege mayonaise in de olie.
Tijdje geleden de cilinderkop vervangen. Toen is helaas 1 bus losgekomen. Ja ik had de bussen met bouten en carrosserie ringen vast gezet. Alleen 1 van de bussen zat niet vast omdat de ring bol stond. Dus bout vast maar ring drukte amper op de bus. Ik heb toen verder niet wild gedaan en de bus wankelde slechts een beetje en heb toen maatregelen genomen. Helaas toch echt lek..
Maar goed. Nu het blok weer open ligt, jeukt er weer een oude vraag van mij. De nokkenas.. Latere 845cc 34pk blokken hebben een andere nokkenas en carburateur. Ik zou graag die latere nokkenas willen proberen.
Ik lees overal dat de spoeling toch echt langer en beter is van de latere blokken.
Heeft iemand iets liggen?
Nokkenas billancourt
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Nokkenas billancourt
Ouwe meuk is leuk 

Re: Nokkenas billancourt
Nee, helaas. Onlangs wel een Billancourt nokkenas uit 85 in huis gehad, maar dan als onderdeel van een blokje dat ik gereviseerd heb, was binnen 2 dagen verkocht.
Overigens hoeven ongezekerde cilinderbussen niet perse los te komen, zo lang de krukas maar niet draait --> bij werk aan de kop de versnellingsbak dus altijd in neutraal zetten
Overigens hoeven ongezekerde cilinderbussen niet perse los te komen, zo lang de krukas maar niet draait --> bij werk aan de kop de versnellingsbak dus altijd in neutraal zetten
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd