Deur gescheurd

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
AlbertBrinks

Deur gescheurd

Bericht: # 184407Bericht AlbertBrinks »

Afbeelding

De beide deuren zijn net op de knik gescheurd. Komt dit veel voor? Gewoon lassen of ook verstevigen? Hoor graag jullie mening.
schoapke

Re: Deur gescheurd

Bericht: # 184409Bericht schoapke »

Weet niet of het vaak voorkomt, maar wel eerder gezien bij mijn oranje tl aka stoomboot.
Was alleen de bestuurder deur. Bij harder rijden ging dan ook de bovenkant van de deur open staan.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tweety

Bericht: # 184410Bericht Tweety »

Idem, dus ja komt vaker voor. Ik heb er een plaatje overheen gelast, maar als je de deur toch al gedemonteerd hebt dan denk ik dat er een stuk van wat dikker staal erin en mooi afwerken dan een prima optie is.
Voormalig Steunpunt NO

Bericht: # 184411Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Mijn ervaring is dat het met name voorkomt bij de bestuurdersdeur en dan ook veel vaker bij binnenscharnieren vanaf 1982 als bij het oudere type met buitenscharnieren.
Reparatieadviezen zijn goed te doen
Bertje

Bericht: # 184418Bericht Bertje »

Ik sluit me aan bij wat al gezegd is. Met name bovenstaande, dat het meestal de bestuurdersdeur is en dan bij het "nieuwe" type (binnenliggende deurscharnieren).
Ik meen ook wel eens een versteviging op deze plek gezien te hebben. Leek af-fabriek, en ik meen langs de binnenkant, maar ik weet het niet meer precies...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
AlbertBrinks

Bericht: # 184422Bericht AlbertBrinks »

Ik ga er wat van maken bedankt voor de reacties. Deze heeft het aan beide deuren overigens maar links wel minder als rechts. Achterdeur scharnier lijkt ook wel afgescheurd te zijn moet ik nog verder kaalmaken. Scharnier zelf zit ook wat doorroest aan.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie