Restauratie 62-FT-TH

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Remko

Re: Restauratie 62-FT-TH

Bericht: # 184302Bericht Remko »

Leuk project, mooie kleur en leuk om te volgen. Ga zo door.
Stephan

Bericht: # 184305Bericht Stephan »

Ik volg ook. Succes!
Boalder1972

Bericht: # 184307Bericht Boalder1972 »

Afbeelding

heb de remdrukverdeler met 4 aansluitingen kompleet gedemonteerd van het zuigertje is het rubber beschadigd (opgezwollen ik denk door de WD40) en gescheurd. Zie dat er voor de verdeler met 3 aansluitingen revisiesetjes zijn maar kan voor de verdeler met 4 aansluitingen niets vinden. Waarschijnlijk moet een komplete verdeler gekocht worden?
Laatst gewijzigd door Boalder1972 op wo nov 13, 2024 8:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Boalder1972

Bericht: # 184309Bericht Boalder1972 »

Heb nooit geweten dat er twee soorten koeienogen zijn, althans volgens "der Franzose", een voor de gaffel uitvoering van de reactiearm en een voor de éénzijdige bevestiging van de (eendelige) reactiearm nr. 83028 resp. 83328. Zo op het oog zie ik geen verschil in de afbeeldingen of heb ik het mis?
Bertje

Bericht: # 184310Bericht Bertje »

Boalder1972 schreef: zo nov 10, 2024 1:26 pm Afbeelding

heb de remdrukverdeler met 4 aansluitingen kompleet gedemonteerd van het zuigertje is het rubber beschadigd (opgezwollen door denk de WD40) en gescheurd. Zie dat er voor de verdeler met 3 aansluitingen revisiesetjes zijn maar kan voor de verdeler met 4 aansluitingen niets vinden. Waarschijnlijk moet een komplete verdeler gekocht worden?
Ik vermoed dat het plunjertje of in elk geval de daarop gemonteerde rubbertjes hetzelfde zijn bij de types met 3 en 4 aansluitingen. Dus waarschijnlijk valt dit nog te reviseren.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Boalder1972

Bericht: # 184315Bericht Boalder1972 »

Afgelopen dagen de benzinetank onderhanden genomen de bovenkant had oppervlakkige roestplekken en de onderkant zag er goed uit. Zit dik in de tectiel kan ik er wel vanaf schrapen maar het metaal eronder is nog blank dus laten zitten. De remdrukverdeler is kompleet schoon en heb nu ook een revisiesetje gevonden in Duitsland (Stefan Schützenhofer). Kijken of ik goede lak kan vinden om de buitenkant van de tank te behandelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Boalder1972 op do nov 14, 2024 5:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Boalder1972

Bericht: # 184325Bericht Boalder1972 »

Afgelopen dagen een beetje zitten te experimenteren met een aantal oude deurpaneeltjes. Heb er een aantal opnieuw voorzien van een hardboard plaat 3,5mm. De oude kartonnen platen als mal gebruikt. Vond nog ergens nietjes van 4mm hoog (werkdiepte 3,5mm) ideaal voor 3,5mm plaat. Het resultaat mag er zijn na een aantal uurtjes klussen. Heb de klemmen nog met Ductape vastgezet misschien helpt dat een beetje want in het verleden bleven de klemmetjes nog in de deur zitten bij het verwijderen van de paneeltjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Boalder1972

Bericht: # 184386Bericht Boalder1972 »

Uit mijn eigen magazijn een perfecte Napoleonshoed ontdaan van de nog aanwezige chassisstompen. De "rotte"en verbogen Napoleonshoed van het op te knappen chassis verwijderd, was een hele klus om alle en soms moeilijk te ontdekken puntlassen uit te boren. Er kwam zelfs een verlaten muizennest uit de "holle" ruimte. Maar met nog wat kloppen en richten kan tzt een en ander aan de voorkant van het chassis gelast worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bertje

Bericht: # 184387Bericht Bertje »

Keurig vrijgeprepareerd, die Napoleonshoed, chapeau! (pun intended)

Overigens komt de positionering van dat ding zeer nauw: een tikje scheef en je spatborden en motorkap lijnen niet meer lekker uit. Tip: vastzetten met een paar puntlassen en vervolgens carrosserie, binnenschermen, spatborden en motorkap plaatsen. Pas als je tevreden bent met de onderlinge positionering van die onderdelen de Napoleonshoed definitief vast zetten. Dit laswerk kun je prima in een laat stadium van de restauratie doen (Napoleonshoed blijft lang goed bereikbaar).
Boalder1972

Bericht: # 184389Bericht Boalder1972 »

Bedankt Bertje voor die tip zal die Napoleonshoed pas definitief (laten) lassen na plaatsen carrosserie en na uitlijnen schermen/motorkap. Dacht in eerste instantie dat alléén belangrijk was dat de positie voorste motorsteun in Napoleonshoed precies in het midden en waterpas komt. Maar nu kun je dan nog een beetje "spelen" afhankelijk van hoe je carrosserie er straks uit ziet. Thanks
Bertje

Bericht: # 184390Bericht Bertje »

Punt is: 1 mm scheef t.o.v. de voorbalken is meerdere mm's scheeft t.o.v. de uiteindes, waar nog een bevestigingspunt is voor de spatborden
Plaats reactie