France Telecom F4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
France Telecom F4
Te koop: knetteroriginele Renault R4 F4 van France Telecom. Dans son jus: carrosserie flink gebutst, lak dof, oppervlakkige roest. Maar technisch helemaal aangepakt: nieuwe remleidingen, nieuwe remslangen, nieuwe wielremcilinders, nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe remschoenen, nieuwe brandstofleiding, nieuwe brandstofpomp, nieuwe bobine, nieuwe condensator, nieuwe verdelerkap, nieuwe uitlaat, nieuwe fuseekogels, nieuwe achterwiellagers, nieuwe koppeling.
De wagen is van France Telecom geweest, regio Parijs Noord. De originele bestickering is deels aanwezig, enkel de stickers met France Telecom logo’s op de voorportieren ontbreken. Voorzien van de typische details voor een dienstwagen uit die tijd: dode hoek raampjes in de laadbak, de bevestigingspunten voor een imperiaal, voorportieren met open-houd-mechaniek (ipv de meer gebruikelijke trekbandjes), bevestigingsgaten voor reclamebord aan weerszijden van de laadbak, sticker op het dashboard “enkel geautoriseerd personeel”.
De wagen heeft een tweede leven gehad op een camping in Zuid-Frankrijk, waardoor deze bewaard is gebleven i.p.v. aan de roestduivel ten prooi gevallen. Uiteindelijk is de wagen daar in onbruik geraakt. Na de nodige werkzaamheden nu toe aan een derde leven!
In een dergelijk originele staat kom je ze eigenlijk niet meer tegen: inmiddels 41 jaar oud (uit 1983) en dus belastingvrij. Het enige laswerk dat aan de wagen zat was in de achterste wielkasten, dit is inmiddels keurig hersteld. Van liefhebber, voor liefhebber. Auto voor wie écht patina kan waarderen, en voor wie haar droog kan wegzetten.
Vraagprijs 4500 euro.
De wagen is voorzien van een 845cc motor met 32mm carburateur. Start, rijdt, schakelt en remt weer uitstekend.
De wagen is van France Telecom geweest, regio Parijs Noord. De originele bestickering is deels aanwezig, enkel de stickers met France Telecom logo’s op de voorportieren ontbreken. Voorzien van de typische details voor een dienstwagen uit die tijd: dode hoek raampjes in de laadbak, de bevestigingspunten voor een imperiaal, voorportieren met open-houd-mechaniek (ipv de meer gebruikelijke trekbandjes), bevestigingsgaten voor reclamebord aan weerszijden van de laadbak, sticker op het dashboard “enkel geautoriseerd personeel”.
De wagen heeft een tweede leven gehad op een camping in Zuid-Frankrijk, waardoor deze bewaard is gebleven i.p.v. aan de roestduivel ten prooi gevallen. Uiteindelijk is de wagen daar in onbruik geraakt. Na de nodige werkzaamheden nu toe aan een derde leven!
In een dergelijk originele staat kom je ze eigenlijk niet meer tegen: inmiddels 41 jaar oud (uit 1983) en dus belastingvrij. Het enige laswerk dat aan de wagen zat was in de achterste wielkasten, dit is inmiddels keurig hersteld. Van liefhebber, voor liefhebber. Auto voor wie écht patina kan waarderen, en voor wie haar droog kan wegzetten.
Vraagprijs 4500 euro.
De wagen is voorzien van een 845cc motor met 32mm carburateur. Start, rijdt, schakelt en remt weer uitstekend.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: France Telecom F4
Verkocht en opgehaald, topic mag dicht
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: France Telecom F4
Hoi, die deuropenhouders, zijn die ergens te koop?
Gr. Jan.
Gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: France Telecom F4
Dat vroeg ik me ook af
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hanz
- Berichten: 3186
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: France Telecom F4
Zijn die heel anders dan wat er op de achterdeur van een fourgonnette zit?
Re: France Telecom F4
Deze hebben een soort klik stand waardoor de deur open blijft staan die mijn f4 niet heeft op de achterdeur
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: France Telecom F4
Principe vergelijkbaar met de F4/F6 achterdeur, ja. Voorzien van een moertje dat strakker draait naarmate de deur verder opent.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd