Dank, en het werkt ook nog!
Km-teller op een toepasselijke stand gezet voor deze 72er (in de buurt van de stand die de RDW registreerde), en ook een stukje proef gereden: teller werkt nu zoals het hoort.
Nog wat kleine zaken gedurende de laatste weken in de oude werkplaats.
Afstandsplaatje gemaakt voor de motorkapslotvanger. De kap valt nu mooier in het slot, zonder aan te lopen op het schutbord.
Vraag over de koppelingskabel: deze maakt eigenlijk geen mooie lijn van ankerpunt op motorsteun naar gaffel op versnellingsbak. Ik denk dat de (buiten)kabel enkele cms korter zou mogen zijn, deze is nu 52 cm meen ik. Hoe loopt de kabel bij jullie?
Kentenplaatverlichting geplaatst en aangesloten
Kabels van verklikkerlampje remvloeistofniveau aangesloten. De zwarte kabel is een massakabel.
Fijn om zo de laatste afwerking te doen. Vind ik tenminste meestal wel bevredigend.
Vraagje: Hoe is hij door de APK gekomen als je nu pas de kentekenverlichting aansluit?
APK is n.v.t., auto is 50+. Ik hoefde dus alleen langs de RDW om het slapend kenteken wakker te kussen (eigenlijk een administratieve handeling) en klaar was Kees.
Mooie restauratie Bertje! Hij is weer helemaal jaren 70. Zo heb ik er veel zien rijden in mijn jeugd.
Heel goed gedaan. Ik heb veel respect voor de reparatie van de km teller. Er schuilt een uitvindertje in je.
Inmiddels de GTL met vers laswerk in 1x door de APK
Tijd om het 72er project dus weer op te pakken. Gister wat afstelwerk gedaan aan de carburateur nu de ontsteking (condensator!) volledig in orde is EN de uitlaat dicht is (aangesmeerd met uitlaatpasta).
Ook geconstateerd dat de hoofdremcilinder lekt aan schutbordzijde: die moet dus gereviseerd, of een andere/nieuwe erop.
Hoofdremcilinder gedemonteerd: boring leek nog zuiver, dus voor een paar euro een revisiesetje gekocht. De rubbertjes bleken behoorlijk verhard, vergelijk de voorfoto:
en de na-foto:
Hier een foto van beide cilindertje, voordat ik ze terug in de HRC heb geschoven (met een beetje remvloeistof ter smering);
HRC teruggeplaatst en remmen ontlucht. Nu zien of de boel lekvrij is.
Dan nu verder met detaillering: een aantal sierstrips geplaatst, en ook gaatjes daarvoor geboord in de voorschermen (ik was dit vergeten te doen voorafgaand aan het spuiten).