Banden slijtage vraagje.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 380
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Banden slijtage vraagje.

Bericht: # 183822Bericht Crelesy »

Ik las net een post van Bertje over een rodeo 6 over wagenhoogte en bandenslijtage.

Daarin staat de rodeo 6 voor heel laag. Maar zou voor een r4 hetzelfde kunnen gelden bij voor te hoog staan?

Mijn r4 slijt aan de buitenkant meer af als binnen. En ik heb de sporing al zo goed mogelijk afgesteld met de uitschuif stangen methode die al veel vuldig is beschreven. Daar is het zeker beter van geworden.

De vraag is nu, als ik 'm wat lager zet. Dan zal ik denk ik weer de sporing af moeten stellen maar veranderd wel t camber weer iets denk ik. Hij staat niet vreselijk hoog, maar tenopzichte van achter wel best hoog. Zeker als we met z'n vieren er in zitten.

En inderdaad ik heb t nog nooit nagemeten tenopzichte van origineel. Gewoon niks aan veranderd van toen ik m kreeg. Dus alles is op suggestief zicht.
Ouwe meuk is leuk (beer)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5260
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Banden slijtage vraagje.

Bericht: # 183833Bericht Bertje »

Ik heb net wat foto's van jouw wagen bekeken: zie er op het eerste oog niet onrustbarend uit.
Heb je hier wat aan voor de voorste hoogte? https://www.la4ldesylvie.fr/dimensions-des-renault-4
LR verschil mag dacht ik niet meer dan 10 mm zijn.
En "de veelvuldig beschreven uitschuif stangen methode", is dat wat ik een keer het gepost over 2 in elkaar geschvoven PCV pijpjes? :D
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 380
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: Banden slijtage vraagje.

Bericht: # 183838Bericht Crelesy »

Ja ziet er ook niet heel slecht uit dacht ik. Maar moet idd nog een keer echt gaan meten.
En ja.
Dat was denk ik van jou die post. Ik heb 2 koperbuizen gepakt. Ff een deukje in de buitenste en die schuift wat stroever. Werkt mooi!
Ouwe meuk is leuk (beer)
Plaats reactie