72er
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
Re: 72er
Ik denk dat ik het gezochte beugeltje nog wel ergens heb.
Groet
Harry
Groet
Harry
Re: 72er
Precies, die setup moet het worden, want ik heb een stuurkolom met contactslot rechts gemonteerd. Heb je er toevallig een foto van?jandoe1000 schreef: ↑wo mei 01, 2024 3:32 pm Ik denk links, want daar zit de choke in mijn 73-er (model v.a augustus ‘72) ook, met het contact rechts.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Inmiddels zelf een geschikt beugeltje gemaakt voor de chokeknop, links van het stuur.
Ook de eerste meters gereden met de wagen, daarbij erachter gekomen dat ik de handremkabels nog moest vastzetten op de achterste wieldraagarmen, omdat anders de linker de rand van de velg raakt.
Verder een vreemd piepend geluid bij het lopen van de motor, dit is mij eerder niet opgevallen. Klinkt als een slippende v-snaar, maar ook met beide V-snaren los is dit geluid er. Ik meen wel eens gelezen te hebben dan een dergelijk geluid ook uit de (nieuwe) krukaskeerring kan komen, dus niet zo eenvoudig te fixen. Misschien eerst maar eens zien of het na een aantal kilometer inlopen vanzelf wil verdwijnen.
Ook de eerste meters gereden met de wagen, daarbij erachter gekomen dat ik de handremkabels nog moest vastzetten op de achterste wieldraagarmen, omdat anders de linker de rand van de velg raakt.
Verder een vreemd piepend geluid bij het lopen van de motor, dit is mij eerder niet opgevallen. Klinkt als een slippende v-snaar, maar ook met beide V-snaren los is dit geluid er. Ik meen wel eens gelezen te hebben dan een dergelijk geluid ook uit de (nieuwe) krukaskeerring kan komen, dus niet zo eenvoudig te fixen. Misschien eerst maar eens zien of het na een aantal kilometer inlopen vanzelf wil verdwijnen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Hmm piepend geluid uit keerringen. Das nieuw. Dat heb ik echt nog niet meegemaakt.
Misschien een idee om met een licht smeermiddel of water alles te besproeien als t piepen dan even weg gaat, heb je een richting. Water helpt rubber al te smeren. Metaal niet echt. Dan zal je minimaal een silicone spray of wd 40 moeten pakken.
Met een bus met een rietje kan je wellicht wel bij je krukas keerringen zonder dingen te demonteren.
Hoop dat je t vind.
Misschien een idee om met een licht smeermiddel of water alles te besproeien als t piepen dan even weg gaat, heb je een richting. Water helpt rubber al te smeren. Metaal niet echt. Dan zal je minimaal een silicone spray of wd 40 moeten pakken.
Met een bus met een rietje kan je wellicht wel bij je krukas keerringen zonder dingen te demonteren.
Hoop dat je t vind.
Ouwe meuk is leuk
Re: 72er
Ik denk toch dat het de krukaskeerring is, ook gezien dit oude topic, en het filmpje (met geluid) bij de eerste post:
viewtopic.php?t=17911&sid=fb45dc8d05cef ... 8348b55150
viewtopic.php?t=17911&sid=fb45dc8d05cef ... 8348b55150
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Dank!
Was wel een beetje spannend om 40 min heen, 40 min terug te gaan rijden met een auto waar ik maar enkele honderden meters mee proefgereden heb (want: geen kenteken). Maar het is in orde gekomen, en dit slapende origineel Nederlandse kenteken uit 72 wordt weer geactiveerd
Was wel een beetje spannend om 40 min heen, 40 min terug te gaan rijden met een auto waar ik maar enkele honderden meters mee proefgereden heb (want: geen kenteken). Maar het is in orde gekomen, en dit slapende origineel Nederlandse kenteken uit 72 wordt weer geactiveerd
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Kentekencard binnen en kentekenplaten gemonteerd
Verder nog een gek mankementje aan de kilometerteller geconstateerd: niet alleen het laatste getal draaide, maar ook het eerste. Of beter gezegd: het eerste draaide even snel als het laatste, en neemt dan uiteindelijk ook de naastliggende getallen mee.
Km-teller geopend en geconstateerd dat het arreteerveertje van het eerste getal niet aangreep.
Veertje bijgebogen, maar ook een uitgelubberd asje geconstateerd.
Gaatje voor het asje dus opgeboord en een popnageltje ge-repurposed als lagerbusje. Vastgezet met wat epoxylijm.
Verder het ingedroogde harde vet in het aandrijfmechaniekje verwijderd en een likje vers lagervet aangebracht.
Verder nog een gek mankementje aan de kilometerteller geconstateerd: niet alleen het laatste getal draaide, maar ook het eerste. Of beter gezegd: het eerste draaide even snel als het laatste, en neemt dan uiteindelijk ook de naastliggende getallen mee.
Km-teller geopend en geconstateerd dat het arreteerveertje van het eerste getal niet aangreep.
Veertje bijgebogen, maar ook een uitgelubberd asje geconstateerd.
Gaatje voor het asje dus opgeboord en een popnageltje ge-repurposed als lagerbusje. Vastgezet met wat epoxylijm.
Verder het ingedroogde harde vet in het aandrijfmechaniekje verwijderd en een likje vers lagervet aangebracht.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd