Valse lucht
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Valse lucht
Hoi allen.
Mijn 1108 is voorzien van nieuwe koppakking en cilinderbusvoetpakkingen. Dat is netjes gedaan. De motor wordt niet te heet, blijft op temperatuur.de olie en kvs blijven gescheiden. Das wel zo fijn want daar zat een probleem.
Voor dat dit moest gebeuren liep de auto ook rommelig, vermoedelijk valse lucht zoals ik dat ken van mijn eerdere auto's.
Dit probleem is er nu nog steeds. Een check met remmenreiniger bevestigd valse lucht tussen inlaat en kop, en ook spetters dan bij de uitlaat. Er zit een nieuwe pakking tussen.
Wat te doen, is het een plan om de pakking aan beide zijden te voorzien van een minimale hoeveelheid vloeibare pakking die man tegen 1200 graden?
Ik weet dat dit in de toekomst een zooi is om los te halen en schoon te maken. Mijn vraag is, is een blijft het dan dicht? Ervaringen?
Mijn 1108 is voorzien van nieuwe koppakking en cilinderbusvoetpakkingen. Dat is netjes gedaan. De motor wordt niet te heet, blijft op temperatuur.de olie en kvs blijven gescheiden. Das wel zo fijn want daar zat een probleem.
Voor dat dit moest gebeuren liep de auto ook rommelig, vermoedelijk valse lucht zoals ik dat ken van mijn eerdere auto's.
Dit probleem is er nu nog steeds. Een check met remmenreiniger bevestigd valse lucht tussen inlaat en kop, en ook spetters dan bij de uitlaat. Er zit een nieuwe pakking tussen.
Wat te doen, is het een plan om de pakking aan beide zijden te voorzien van een minimale hoeveelheid vloeibare pakking die man tegen 1200 graden?
Ik weet dat dit in de toekomst een zooi is om los te halen en schoon te maken. Mijn vraag is, is een blijft het dan dicht? Ervaringen?
Re: Valse lucht
Spruitstuk vlakken zal helpen. Ik heb vaker gezien dat het inlaatdeel wat versprongen is tov het uitlaatdeel, dit verschil kan te groot zijn voor de spruitstukpakking om op te vangen.
Strook MDF nemen, een stuk schuurpapier (korrel 120 of zo, van de rol) eroverheen spannen, er er met het spruitstuk over heen en weer gaan, totdat zowel inlaat- als uitlaatdeel over het volle contactvlak schuursporen laten zien (het gaat met name om het inlaatdeel natuurlijk).
Strook MDF nemen, een stuk schuurpapier (korrel 120 of zo, van de rol) eroverheen spannen, er er met het spruitstuk over heen en weer gaan, totdat zowel inlaat- als uitlaatdeel over het volle contactvlak schuursporen laten zien (het gaat met name om het inlaatdeel natuurlijk).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Valse lucht
En dan voor de zekerheid iets vloeibare pakking erbij? Ik wil het daarna eigenlijk niet nog drie maal los moeten halen... Zoals bij een eerder viertje helaas wel moest
Re: Valse lucht
Nee, geen vloeibare pakking. Als het spruitstuk vlak is, is dat niet nodig, Renault schrijft hier ook geen vloeibare pakking voor.
Check ook even of je carburateurvoet wel vlak is: ook een mogelijk bron van valse lucht.
Check ook even of je carburateurvoet wel vlak is: ook een mogelijk bron van valse lucht.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Valse lucht
Spruitstuk is vlak geschuurd. Was wel even een klus. Carburateur voet is ook vlak.
Straks na de buien alles weer monteren, ik probeer zonder vloeibare pakking. Hopelijk ik één keer goed resultaat
Straks na de buien alles weer monteren, ik probeer zonder vloeibare pakking. Hopelijk ik één keer goed resultaat
Re: Valse lucht
Het is keurig dicht. Gelukkig.
Reageert netjes op de choke.
Alleen nu nog iets met CO afstellen, dat is vast mee gerommeld om wat te stellen met de valse lucht.
Ik kom er trouwens achter dat deze 1982 TL R1126 is voorzien van F6 motor en bak..
Wat is het effect als je dit vergelijkt met een GTL motor en bak? Ik vermoed 4 korte versnellingen waar je vlot doorheen schakelt.
Reageert netjes op de choke.
Alleen nu nog iets met CO afstellen, dat is vast mee gerommeld om wat te stellen met de valse lucht.
Ik kom er trouwens achter dat deze 1982 TL R1126 is voorzien van F6 motor en bak..
Wat is het effect als je dit vergelijkt met een GTL motor en bak? Ik vermoed 4 korte versnellingen waar je vlot doorheen schakelt.
Re: Valse lucht
Fijn dat het dicht is en dat je dat even hier laat weten; dan is de cirkel rond
F6 motor en bak: inderdaad kortere versnellingen, dat verschil is best groot, zoek de overbrengverhoudingen maar eens terug, https://www.la4ldesylvie.fr/caracterist ... se-354-hao. Ik kom zo gauw op 20% meer toeren. Meen dat de F6 motor zijn maximale vermogen dan ook levert bij hoger toerental. De verschillen met GTL zitten denk ik in nokkenas en cilinderkop. Aan nokkenas heb ik nooit verschillen kunnen bespeuren, kop is aanzienlijk groter, daardoor lagere compressie.
F6 motor en bak: inderdaad kortere versnellingen, dat verschil is best groot, zoek de overbrengverhoudingen maar eens terug, https://www.la4ldesylvie.fr/caracterist ... se-354-hao. Ik kom zo gauw op 20% meer toeren. Meen dat de F6 motor zijn maximale vermogen dan ook levert bij hoger toerental. De verschillen met GTL zitten denk ik in nokkenas en cilinderkop. Aan nokkenas heb ik nooit verschillen kunnen bespeuren, kop is aanzienlijk groter, daardoor lagere compressie.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Valse lucht
De kop hebben ze laten vlakken, dus iets met compressie.
Ik meen dat het fijn is om de stad, maar erbuiten ligt de top snelheid wel echter lager door de hogere toeren. Nou ja. Voor nu prima.
Ik meen dat het fijn is om de stad, maar erbuiten ligt de top snelheid wel echter lager door de hogere toeren. Nou ja. Voor nu prima.