Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5183
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183553Bericht Bertje »

Misschien handig om hier een nieuw topic aan te wijden:

JoReno en ik moeten over 3 maanden uit onze sleutelruimte, de huurbaas wil het contract opzeggen. Het is niet evident iets nieuws te vinden; als je al een geschikte ruimte vindt is dat vaak alleen voor stalling, dat is geen optie dus, want er moet ook wel echt aan de auto's gewerkt mogen worden.

Nu kunnen we op zoek gaan naar een nieuwe ruimte om te huren (ik heb via via al wat hengeltjes uitgegooid), maar misschien is het handig de blik wat te verbreden. Hoe sleutelen jullie eigenlijk? Aan huis is hier geen optie (te weinig ruimte), maar kun je ipv huren misschien ook een schuur kopen? Hoe vind je die? Of een stukje grond kopen en daar een (tijdelijk) loodsje op neerzetten? Tips, do's en don't? Zaken in het bestemmingsplan waar je rekening mee moet houden, wat te doen met omwonenden, gaan voor een plekje op een bedrijventerrein of juist in het buitengebied?

Als iemand concrete tips heeft in de driehoek Eindhoven-Uden-'s Hertogenbosch dan graag, maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen in het algemeen, en de verschillende manieren waarop mensen zichzelf van een (tijdelijke) werkruimte voorzien.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5183
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183558Bericht Bertje »

Niemand die ervaringen/tips wil delen wat betreft sleutelruimtes?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183559Bericht Tweety »

Tja wat zal ik zeggen, ik heb jaren geleden een garage gekocht, met stroom en water. 't is een beetje krap en ik moet wel rekening houden met de buren, maar ik ben wel de eigenaar en de garage wordt steeds meer waard. Ik zou wel willen verhuizen van mijn appartement naar een huisje met garage, dat zou wel beter zijn.
lordje
Berichten: 677
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183564Bericht lordje »

Hallo Rene jij weet welk een mooie sleutelruimte ik had. Maar bij mij thuis heb ik gelukkig nog een mooie garage, dus ik voel mij een gelukkig man. Als het ook in de buurt van mij mag zijn zal ik wel eens rond kijken, maar het blijft een vrij lastig probleem om een betaalbare ruimte te vinden. Groeten Leo.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183566Bericht Hanz »

Bertje schreef: di apr 09, 2024 12:58 pm Niemand die ervaringen/tips wil delen wat betreft sleutelruimtes?
Geen ervaring mee, ik had het geluk dat ik voor de restauratie van mijn furgoneta terecht kon bij een vriend met grote garage aan huis.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5183
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183568Bericht Bertje »

Als je wil rondkijken, Leo, dan graag! Beter wat verder van huis dan helemaal geen stek.

Wij hebben wel de luxe van een garage aan huis, maar zoals bij zo veel mensen wordt die voor van alles en nog wat gebruikt, maar níet om een auto in te zetten. Zou ook te weinig ruimte zijn om (body-off) restauraties te doen, en misschien ook wat te veel (geluids)overlast geven (de garage is geschakeld met die van de buren).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
diamond
Berichten: 298
Lid geworden op: za sep 19, 2015 11:41 pm

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183570Bericht diamond »

Dan toch maar mijn huis kopen Bert in het hoge Noorden met sleutelruimte en aparte brug en lekker rustig :)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5183
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183576Bericht Bertje »

Tsja, misschien over een paar jaar. Nu met 2 jonge kinderen vind ik het wel fijn om tegenover de school, om de hoek bij speeltuin, park en supermarkt, en op fietsafstand van mijn werk te wonen :)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5183
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183585Bericht Bertje »

Zijn er ook mensen die in een eigen ruimte maar niet aan huis sleutelen?
Jij dus vroeger, Leo, maar dit heb je destijds aangeschaft voor je bedrijf, toch?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
lordje
Berichten: 677
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183586Bericht lordje »

Klopt Rene, heel veel plezier aan beleefd. (Mis hem soms nog)
diamond
Berichten: 298
Lid geworden op: za sep 19, 2015 11:41 pm

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183588Bericht diamond »

Bertje schreef: vr apr 12, 2024 9:22 am Zijn er ook mensen die in een eigen ruimte maar niet aan huis sleutelen?
Dit probleem ga ik dus ook krijgen van koop naar huurwoning en dan maar een flinke hoge(6 a 7 m) ruimte kopen waar ook mijn brug in kan en omhoog (uhh) Dan praat je al gauw over 1 a 2 ton :oops:
Ik kon een splinternieuwe loods op eigen grond kopen van 10 x 15 voor €160.000 maar dat was in de provincie Groningen en daar ga ik niet naartoe verhuizen helaas.En te ver van de loods wonen werkt ook niet prettig.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5183
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183592Bericht Bertje »

Hoe kwam je die loods op het spoor, Diamond? Ik probeer nu Funda Business en via via waar ik eerder ruimte gehuurd heb, maar dat lijkt nog niet de juiste route
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
diamond
Berichten: 298
Lid geworden op: za sep 19, 2015 11:41 pm

Re: Sleutelruimte: hoe, wat, waar?

Bericht: # 183595Bericht diamond »

Er stonden loodsen te koop(nu niet meer) in Provincie Groningen op funda business daar ben ik heen gereden om te kijken.
Die moesten nog gebouwd na een plaatselijk praatje kon ik op het zelfde industrieterrein kopen maar dan prive. :)
Er staan ook wel ruimtes op MP te koop/huur
Zoals je zelf wel ondervindt stalling lukt nog wel maar sleutelruimte is niet makkelijk.
Heeft Eindhoven niets zoals Jurjen had in Groningen een gezamenlijke werk/sleutelruimte voor de stadters :wink:
Gooi eens een balletje op bij de gemeente als project??
Groningen heeft toen de oude brandweerkazerne verhuurd
Plaats reactie