Telecom F4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Telecom F4
De blauwe kleur die eronder vandaan komt is niet slecht. Is het geen idee om die hele kar eens flink te poetsen met behoud van patina?
Re: Telecom F4
´t Letteratelier in Laren (Johan Verlinden). Zeer bekend in de Citroënwereld. Als je zorgt voor een goede foto met de juiste kleur(en) en je weet de afmeting (en die weet je blijkbaar).......dan kan hij elke sticker maken. Als hij ze ooit eerder gemaakt heeft, zijn ze goedkoper dan als jij de eerste bent die er naar vraagt. Ben benieuwd !
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Telecom F4
Ja, zeker. En daarna in de was/lijnolie/owatrol zetten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Het soort oude reparaties waar ik droevig van wordt:
Dus maar fatsoeneren. Niet m'n strakste reparatie, maar in elk geval weer structureel in orde:
Ook begonnen met reparaties aan de wielkasten achteraan; het enige substantiele laswerk aan deze auto (beiderzijds):
Dus maar fatsoeneren. Niet m'n strakste reparatie, maar in elk geval weer structureel in orde:
Ook begonnen met reparaties aan de wielkasten achteraan; het enige substantiele laswerk aan deze auto (beiderzijds):
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Binnenscherm LA klaar:
Het boutje met ringen was bedoeld om het originele plaatwerk en inzetstuk in lijn te houden:
Het dubbele plaatwerk onderlangs gekit en bovenlangs laten vollopen met verf. Volgen keer komt er over deze naad ook weer kit.
Het boutje met ringen was bedoeld om het originele plaatwerk en inzetstuk in lijn te houden:
Het dubbele plaatwerk onderlangs gekit en bovenlangs laten vollopen met verf. Volgen keer komt er over deze naad ook weer kit.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Mooi gemaakt en voor lange tijd. Komt het aanslagpunt voor de swingarm niet terug? Groeten Lordje
Re: Telecom F4
Goed gezien, Leo. Nee, komt niet terug. De oude R4tjes (in elk geval de personenwagens) hadden uberhaupt die aanslag niet. En als deze er wel zit (bij de latere bouwjaren) is het steevast een recept voor narigheid (roest door het dubbele plaatwerk).
Denk dat de aanslag alleen nodig was voor de combinatie zware belading en slechte wegen.
Denk dat de aanslag alleen nodig was voor de combinatie zware belading en slechte wegen.
Laatst gewijzigd door Bertje op do feb 22, 2024 12:01 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Beruchte plekken, en héél mooi/strak hersteld !!
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Telecom F4
Dankje Jo! Nu een kwestie van goed verven en afkitten, om het goed te houden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Vandaag ook laatste kit- en schilderwerk gedaan aan de wiekasten (in elk geval wat de buitenzijde betreft): klaar om ongeacht het weer binnenkort naar de RDW te kunnen rijden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Vanmorgen bij de RDW geweest: ik heb aannemelijk kunnen maken dat het verschil in nummer tussen autopapieren (carte grise) en chassis een tikfout uit 1983 moet zijn geweest. De auto wordt nu dus onder het daadwerkelijke chassisnummer ingeschreven, hiermee is de aanvraag van een NL kenteken een feit!
Blijft toch een beetje spannend om een half uur te gaan rijden met een auto waarmee je nog niet de weg bent op geweest en waarvan de motor heeft open gelegen, maar hij heeft het goed gedaan. Wel bewust binnendoor getuft en onderweg een keer gestopt voor een blik onder de auto en de motorkap. Enkel lichte lekkage bij het kleppendeksel, maar de gereedschapskist kon dicht blijven.
Blijft toch een beetje spannend om een half uur te gaan rijden met een auto waarmee je nog niet de weg bent op geweest en waarvan de motor heeft open gelegen, maar hij heeft het goed gedaan. Wel bewust binnendoor getuft en onderweg een keer gestopt voor een blik onder de auto en de motorkap. Enkel lichte lekkage bij het kleppendeksel, maar de gereedschapskist kon dicht blijven.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Telecom F4
Ik zie nu pas dat je geen girafon hebt. Bijzonder! Waarvoor dienen die steunen op de plek van de girafon?