SEV marchal contactpunten
Moderators: Rik H., Mark4GTL, R4F6GTX Automaat, Nando
SEV marchal contactpunten
Hallo mede rijders.
Ik heb een vraag over de kwaliteit van mijn onsteking. Mijn 782cc torretje is er vd week zo maar mee gestopt. Het was zo abrupt zonder inhouden of gekke geluiden dat ik eigenlijk wel meteen de ontsteking verdacht. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat de veer van mijn contaktpunt gebroken was!
Ik had een nieuwe bij me en die zat er zo in. Het " aanbeeld" was nog heel dus zonder afstellen gewoon weer verder gereden. Thuis wel even goed alles nagesteld en de lamp er weer eens bij gepakt.
Mjn renault heeft denk ik een 20.000 km met deze punten gelopen. Dit met velleman kit. Dus totaal niet ingebrand.
Het contactpunt is nu weer vervangen met een aftermarket puntje gekocht bij de bekende adressen. Maar heeft iemand een idee of er nog originele zijn? Of is die kwalitieit ook niet beter en moet ik dit preventiwf om de 10.000 gaan vervangen ofzo?
Iemand tips?
Ik heb een vraag over de kwaliteit van mijn onsteking. Mijn 782cc torretje is er vd week zo maar mee gestopt. Het was zo abrupt zonder inhouden of gekke geluiden dat ik eigenlijk wel meteen de ontsteking verdacht. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat de veer van mijn contaktpunt gebroken was!
Ik had een nieuwe bij me en die zat er zo in. Het " aanbeeld" was nog heel dus zonder afstellen gewoon weer verder gereden. Thuis wel even goed alles nagesteld en de lamp er weer eens bij gepakt.
Mjn renault heeft denk ik een 20.000 km met deze punten gelopen. Dit met velleman kit. Dus totaal niet ingebrand.
Het contactpunt is nu weer vervangen met een aftermarket puntje gekocht bij de bekende adressen. Maar heeft iemand een idee of er nog originele zijn? Of is die kwalitieit ook niet beter en moet ik dit preventiwf om de 10.000 gaan vervangen ofzo?
Iemand tips?
Ouwe meuk is leuk 

Re: SEV marchal contactpunten
Ik heb geen slechte ervaringen met contactpunten, zowel met oude originele niet, als met nieuwe. De nieuwe die ik gebruik zijn typisch van Bosch.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 1635
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: SEV marchal contactpunten
20.000 km is wel wat veel. Uit mijn hoofd zeg ik dat 10.000 km de norm is voor het vervangen van de contactpunten bij een oude R4 met Billancourt motor en afstellen iedere 5000 km. Mijn ervaring is dat een traditionele ontsteking met puntjes prima werkt en zich ook goed laat afstellen. Ik heb een flinke voorraad originele SEV puntjes, NOS. Ik heb geen ervaring met elektronische ontsteking. Ik vind dat minder leuk omdat het niet origineel is en rijd overigens niet zo veel km, maar het schijnt wel goed te kunnen werken.
Re: SEV marchal contactpunten
Nou ja ik had wel dat het nokje wat sleet, maar met een velleman kit gaan ze toch wel vrij lang mee. Een gebroken veer heb ik nog nooit gehad of zelfs maar van gehoord. Af en toe vervangen kan geen kwaad en is niet echt een dure grap. Een nieuwe rotor & verdeelkap heeft ook altijd wel wat.
Re: SEV marchal contactpunten
Dank voor de reacties.
Goed om te lezen dat het breken van het veertje geen bekend iets is. En inderdaad de kosten is het niet. Ik wil geewoon graag dat het torretje betrouwbaar is. Mijn vrouw rijd er heel veel mee, en is niet handig genoeg om dit soort dingen zelf op te lossen. Ik zal m gewoon wat vaker vervangen.
Overigens rijden we nu zonder de velleman kit. Die had ik eerst even los gemaakt omdat ik die immers ook kapot kon zijn.
Ik merk geen verschil in prestaties nu het weer origineel is, mocht iemand t willen weten.
Ik ga eens kijken voor contact punten.
Bedankt.
Goed om te lezen dat het breken van het veertje geen bekend iets is. En inderdaad de kosten is het niet. Ik wil geewoon graag dat het torretje betrouwbaar is. Mijn vrouw rijd er heel veel mee, en is niet handig genoeg om dit soort dingen zelf op te lossen. Ik zal m gewoon wat vaker vervangen.
Overigens rijden we nu zonder de velleman kit. Die had ik eerst even los gemaakt omdat ik die immers ook kapot kon zijn.
Ik merk geen verschil in prestaties nu het weer origineel is, mocht iemand t willen weten.
Ik ga eens kijken voor contact punten.
Bedankt.
Ouwe meuk is leuk 

Re: SEV marchal contactpunten
Ik heb bij de inbouw van mijn velleman kit altijd de mogelijkheid ingebouwd om met een schakelaar een serie relais om te zetten zodat het makkelijk is om zowel met als zonder te rijden, om zo snel de velleman als mogelijke oorzaak uit te kunnen sluiten.
Zolang de contactpunt afstand perfect is merk ik ook niet of nauwelijks verschil, maar als deze door slijtage veranderd blijft de velleman veel beter werken, en de puntejes branden niet to nauwelijks in.
Zolang de contactpunt afstand perfect is merk ik ook niet of nauwelijks verschil, maar als deze door slijtage veranderd blijft de velleman veel beter werken, en de puntejes branden niet to nauwelijks in.
Re: SEV marchal contactpunten
Inmiddels 2 sev originele contaktpunten besteld. Dan heb ik maar vast voorraad.
1 gaat in de auto mee met een nieuwe condensator. En de velleman sluit ik ook weer aan. Van inbranden was idd geen sprake nu met de gebroken veer.
1 gaat in de auto mee met een nieuwe condensator. En de velleman sluit ik ook weer aan. Van inbranden was idd geen sprake nu met de gebroken veer.
Ouwe meuk is leuk 
