Ziet er idd prima uit!
Zal ik eens wat DOT4 vet voor je meenemen om de remcilinders te smeren bij het terugplaatsen?
Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Moderators: Rik H., Mark4GTL, R4F6GTX Automaat, Nando
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Doe dat ! Wij hadden het er gisteren over en konden niet meer op de specificatie DOT 4 komen
.
Er bestaat vet voor aan de remblokjes (in plaats van kopervet) én er is vet/olie voor de zuigers, toch ?
Er bestaat vet voor aan de remblokjes (in plaats van kopervet) én er is vet/olie voor de zuigers, toch ?
Renault 4TL Savane (Rouge VIF 719 1990, ex 77-HV-FZ, in restauratie)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Juist. Vet voor de zuigers komt als het ware IN de rem en moet compatibel zijn met remvloeistof. Vet voor de remblokken moet de blokken soepel door de klauw laten schuiven en moet piepend remgeluid voorkomen. Kun je kopervet of keramisch vet voor gebruiken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Zaterdag aan de slag gegaan met het uit elkaar halen van de rechter remklauw. Dat ging voorspoedig, ook al is het soms lastig om dat complete geval ergens onder te klemmen zodat je kracht kunt zetten om een aantal moeren los te draaien. Maar helaas.......deze zuiger zit knoervast, er zit enkel 1 mm beweging in als ik hem naar beneden mep en met perslucht weer terug in die hogere stand krijg. Ik heb het rubber verwijderd en de houder voorzichtig in de werkbank geklemd met de bedoeling de rand van de zuiger vol te spuiten met kruipolie. Ik laat de kruipolie even zijn werk doen en zie komende week wel verder. Zijn er nog truucjes om die zuiger los te krijgen ?

Renault 4TL Savane (Rouge VIF 719 1990, ex 77-HV-FZ, in restauratie)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)