loodvervanger

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

loodvervanger

Bericht: # 182027Bericht dirkoosterhoff »

Hoi,

Ik tank met mijn 4 GTL de duurste :( super benzine. Is het dan nodig om er ook nog loodvervanger bij te doen?
Groet,Dirk

p.s. Gelukkig rijd ik verder helemaal gratis namelijk elektrisch :D
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: loodvervanger

Bericht: # 182028Bericht Tweety »

Volgens mij is voor een cleon blok zoieso geen lood nodig.
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: loodvervanger

Bericht: # 182032Bericht dirkoosterhoff »

O ja dat kan natuurlijk. Voorheen had ik altijd oude viertjes maar die ik nu heb is van 88. Was er toen inderdaad al lood vrije benzine?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5172
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: loodvervanger

Bericht: # 182034Bericht Bertje »

dirkoosterhoff schreef: zo mei 07, 2023 6:06 pm p.s. Gelukkig rijd ik verder helemaal gratis namelijk elektrisch :D
Hoeveel zonnepanelen heb jij dan? Rekenvoorbeeldje: 1.5 kWh per zonnepaneel per dag, Nissan Leaf (40 kWh accu, range 200km), 50 km per dag: 10 kWh nodig, dus 10/1.5=7 panelen. Lijkt mee te vallen, maar dit moet er nog bij, naast de 10-12 panelen die je al nodig hebt om je huis van stroom te voorzien (uitgaande van elektrisch koken). Toegegeven, je rijd niet letterlijk elke dag, maar sommetje wordt dan weer ongunstiger als je meer kms maakt.

Maargoed, terug on topic: Cleon motor inderdaad loodvrije benzine
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: loodvervanger

Bericht: # 182035Bericht dirkoosterhoff »

Ik heb 18 zonnepanelen. Ik kook elektrisch heb een boiler voor warm water en twee elektrische auto's (mijn vrouw rijdt er ook 1)
Vorig jaar heb ik volledig Kiet gespeeld met de elektriciteit. Ik betaal voor mijn elektrische auto dus alleen de verzekering.
En natuurlijk de aanschaf. Maar een benzine auto kost ook geld om aan te schaffen een daar gooi je dan nog eens jaren lang hele dure benzine in. En je hebt er veel meer onderhoud aan.
Maar het milieu is natuurlijk de beste reden om elektrisch te rijden :D
Plaats reactie