wat stom! Motorolie in de HRC

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

wat stom! Motorolie in de HRC

Bericht: # 181904Bericht Hanz »

Dat, dus. Wat kan je daar het beste tegen doen? Remleidingen doorspoelen? Alle 4 of 1 bepaalde? Hoe weet je of alles er weer uit is?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: wat stom! Motorolie in de HRC

Bericht: # 181907Bericht Bertje »

Alleen het reservoir mee afgetopt, of het hele systeem mee gevuld? In geval van dat eerste zou ik zo veel mogelijk vloeistof uit het reservoir halen (slangetje), aftoppen met remvloeistof, en de leidingen 1 voor 1 doorpompen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: wat stom! Motorolie in de HRC

Bericht: # 181913Bericht Hanz »

Reservoir mee aangevuld en daarna begonnen met ontluchten, vervolgens geconstateerd dat ik niet goed bezig was maar toen zat er al het nodige in de leidingen. Remt trouwens prima :D . Toen remvloeistof bijgevuld en verder ontlucht. Er zit dus her en der nog vast wat motorolie in.
Ik zou zelf zeggen: nog flink wat ontluchten maar hoe weet je wanneer alles eruit is?
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 363
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: wat stom! Motorolie in de HRC

Bericht: # 181922Bericht Crelesy »

Niet de goedkoopste oplossing.. maar als je een voor een bij elk wiel de ontluchting open zet, en pas weer dicht als je 1, 1/2 reservoir aan volume er door hebt laten per wiel. Mag je er wel van uit gaan dat je alles hebt gehad.

Overigens weet ik niet of t nou echt kwaad kan. Ik neem aan dat je geen grote plannen hebt met mega afdalingen al remmend? Misschien dat dan de olie meer uitzet als remvloeistof en er dan wat fout gaat. Verder denk ik dat een drup olie nog hier en daar geen probleem hoeft te zijn hoor.
Ouwe meuk is leuk (beer)
Plaats reactie