motor revisie

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

motor revisie

Bericht: # 181892Bericht Sunra »

Ik kan een zeer strakke R4 tl kopen, 1990 met 1108 cc motor. De carrosserie, wiellagers, versnellingsbak, schokbrekers, dit alles is in zeer goede staat. Het motorblok heeft 220.000 km gelopen, rookt, is futloos .
Omdat ik liever een strakke carrosserie, met slecht blok koop dan andersom, ben ik toch wel geinteresseerd.
Mijn vraag. Wat zou je normaal gesproken moeten reviseren aan een amechtig motorblok? Ik wil een inschatting maken van de kosten, m.n. de te vervangen onderdelen ( niet het arbeidsloon) , om te zien of deze r4 interresant is voor mij. Wanneer het blokje open is, wil ik het liefste alle slijtage onderdelen vervangen, om er weer een betrouwbaar blok van te maken ( mijn vrouw gebruikt de huidige R4 dagelijks, dat zal ook gelden voor deze aankoop. Het huidige blokje start wel goed, )
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: motor revisie

Bericht: # 181896Bericht Bertje »

Denk aan: kleppen opnieuw slijpen, checken of kop recht is, nieuwe koppakking, cilinderbussen opnieuw honen, nieuwe lagerschalen, nieuwe distributieketting en -spanner, nieuwe pakkingen carterpan en distributiedeksel.

*edit: o ja, nog vergeten: je kunt ook nieuwe zuigerveren overwegen. In mijn ervaring is bussen honen vaak voldoende, maar als je het zeker voor het onzekere wil nemen...

Ik heb op dit moment meerdere gereviseerde R4 blokken op Marktplaats staan, zoek op "gereviseerde motor Renault R4".
Laatst gewijzigd door Bertje op wo apr 12, 2023 10:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

Re: motor revisie

Bericht: # 181900Bericht Sunra »

Hoi Bert
Bedankt. Zal zo eens kijken op MP
Het is voor een Renault in Spanje, dus moet ik kijken of revisie hier loont, of anders hoe ik een blok naar hier vervoerd krijg,
In elk geval bedankt voor de opsomming
fijne avond
groeten Jaap
Plaats reactie