Mijn R4 start onmogelijk..
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Mijn R4 start onmogelijk..
Een Zenith 28 is erg krap voor een 1300cc motor!
Een 32 mm zal wel een stukje beter reageren!
Maar moet er wel goed stationair op draaien, maar rijden....?
Zelf heb ik een 32mm carb met spruitstuk op een 1400 cc zitten, maar nergens een restrictie in een slang zitten, misschien heb je wel een restrictie in ,n slang?
Zo ja, misschien weinig carterdruk afvoer, wel carterdruk, bougies vetslaan?
succes.
Een 32 mm zal wel een stukje beter reageren!
Maar moet er wel goed stationair op draaien, maar rijden....?
Zelf heb ik een 32mm carb met spruitstuk op een 1400 cc zitten, maar nergens een restrictie in een slang zitten, misschien heb je wel een restrictie in ,n slang?
Zo ja, misschien weinig carterdruk afvoer, wel carterdruk, bougies vetslaan?
succes.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Mijn R4 start onmogelijk..
Is niet je benzine pomp lek.. en staat je carter niet onderhand vol benzine? Hij pompt dan nog wel, maar sijpelde ook via de achterkant het blok in. En de pomp werkt als volgt:
De nokkenas bepaald een aanzuigslag uit de tank. Die dwingt het membraan naar vacuüm op de aanzuigkant. En een veer bepaald de druk van de brandstof richting carburateur.
Dus als de vlotter dicht is omdat er genoeg brandstof in de vlotter kamer staat. Is de druk nooit hoger als de kracht van die veer. De pomp staat dan zeg maar stil of zwevend ongeacht de toeren die de motor zou maken.
Bij een originele of oem pompje kan de druk dus niet zomaar te hoog zijn voor je carburateur.
De nokkenas bepaald een aanzuigslag uit de tank. Die dwingt het membraan naar vacuüm op de aanzuigkant. En een veer bepaald de druk van de brandstof richting carburateur.
Dus als de vlotter dicht is omdat er genoeg brandstof in de vlotter kamer staat. Is de druk nooit hoger als de kracht van die veer. De pomp staat dan zeg maar stil of zwevend ongeacht de toeren die de motor zou maken.
Bij een originele of oem pompje kan de druk dus niet zomaar te hoog zijn voor je carburateur.
Ouwe meuk is leuk
Re: Mijn R4 start onmogelijk..
Ik ben al een eind aan het werk in het buitenland, maar ben hier vergeten melden dat m'n 4'tje eindelijk aanslaat en mooi draait. Probleem zat in het vacuumdingetje op de ontsteking die bleef hangen dank aan iedereen voor de hulp! Nu op zoek naar een Zenith 32 met spruitstuk.
Re: Mijn R4 start onmogelijk..
Een F6 motor is voorzien van een 32mm en bijpassend spruitstuk!
niet geschoten is altijd mis!
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
Re: Mijn R4 start onmogelijk..
CITAAT: Een F6 motor is voorzien van een 32mm en bijpassend spruitstuk!
Dan heb je wel een bijzonder F6. Standaard is ook een F6 gewoon voorzien van een 28 mm Zenith 28 IF carburateur met bijpassend spruitstuk.
Wil je een 32 mm spruitstuk met 32 mm carbu, dan moet je toch echt zoeken in de oer 5 varianten.
En die zijn hoegenaamd niet meer te vinden..........
Succes en groet
Harry
Dan heb je wel een bijzonder F6. Standaard is ook een F6 gewoon voorzien van een 28 mm Zenith 28 IF carburateur met bijpassend spruitstuk.
Wil je een 32 mm spruitstuk met 32 mm carbu, dan moet je toch echt zoeken in de oer 5 varianten.
En die zijn hoegenaamd niet meer te vinden..........
Succes en groet
Harry
Re: Mijn R4 start onmogelijk..
Heb het toch van een F6 blok afgehaald, misschien heeft de vorige eigenaar dat al eens veranderd.
Kan ook van een eerste type GTL zijn....
gr. Jan.
Kan ook van een eerste type GTL zijn....
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Mijn R4 start onmogelijk..
Vergeet de R6 niet: de vroege R4 GTLs kregen hun motor van de R6 incl bijbehorende 32mm carburateur. Op de R4 meen ik wel begrensd, om voldoende onderscheidend te zijn (de R4 als goedkopere/zuinigere keuze).
Net als Harry ken ook ik geen F6jes met 32mm carburateur. Ja vooruit, die op mijn oprit, maar die is met z'n 1400cc blok dan ook niet meer origineel.
Net als Harry ken ook ik geen F6jes met 32mm carburateur. Ja vooruit, die op mijn oprit, maar die is met z'n 1400cc blok dan ook niet meer origineel.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Mijn R4 start onmogelijk..
Mijn F4 heeft ook een 32 mm carburateur, met een GTL bak en blok.
zit wel een R6 nokkenas in
zit wel een R6 nokkenas in
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan