Ok, ik zit heel erg in dubio wat betreft het rechter voorscherm...de originele is best ver heen, het imitatiescherm past slecht, met name bij de aansluiting bij het raam. Daar is de ronding niet dezelfde als die van de koets. Ik heb een aantal opties maar welke is de beste?
- Het oude scherm opknappen met behulp van het imitatiescherm. Voordeel is dat ik zoveel mogelijk het originele scherm behoudt en dus ook de pasvorm. Nadeel is dat ik in 2 schermen moet gaan slijpen en lassen, met mogelijk kromtrekken door de hitte van het slijpen en lassen. Als het niet lukt moet ik alsnog een extra scherm kopen.
- het imitatiescherm zo aanpassen dat het mooi past. Ik heb echter wat zitten meten en ik kan er maar niet achter komen waar het imitatiescherm afwijkt van het origineel. Met andere woorden, waar moet ik beginnen?
- Een gebruikt origineel scherm kopen/ruilen.
Gevoelsmatig gaat mijn voorkeur uit naar het behouden van het originele scherm maar ik begin wat ongeduldig te worden na al het laswerk dat ik al heb gedaan. Dus als het veel werk scheelt zou ik eventueel ook het imitatiescherm willen aanpassen.
Wat plaatjes bij het praatje:
Het imitatiescherm: