Mijn viertje (GTL Clan) loopt mooi. Alles is gereviseerd, nagelopen of vernieuwd, maar toch slaat ie met regelmaat even over. Net of motortje een slagje inhoud. Je merkt het ook met stroboscoop afstellen. De merkstreep op het vliegwiel staat niet mooi 'stil' tegenover merkstreep op koppelingshuis. Hij 'danst' er een beetje omheen.
Er zit een 123 elektronisch ontsteking op. Alles lijkt mij goed te staan qua afstelling. Ik kom er maar niet achter wat het kan zijn. Ligt het aan de carburatie (sproeiermaat) of ontsteking? Of beide? Iemand een suggestie waar ik het nog kan zoeken?
Plofprobleem!!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Plofprobleem!!
Kan aan beide liggen, dus zowel carburatie als ontsteking. Wat gebeurt er tijdens rijden; acceleren en afremmen op de motor bijvoorbeeld?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Plofprobleem!!
Bij mij hetzelfde probleem, alle schuifstekkertjes en andere elec. verbindingen nagelopen en de wat losse schuifjes van o.a. de bobine wat strakker geknepen, probleem weg!
gr. Jan.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am
Re: Plofprobleem!!
Oorzaak al gevonden?
Re: Plofprobleem!!
Nee... helaas. Heb in het weekend de radiator, koelwaterslangen en de v-snaren vervangen en toch maar weergeven zitten puzzelen op het ploffen van de motor.
Bougiekabels vervangen en alle contacten nagelopen. Ontsteking wederom afgesteld. Wel vraag daarover. Moet je bij een 123 ignition afstellen met de vacuumslang los? Tenminste, zo heb ik het gedaan.
Ga nu nog maar een keertje de carburateur nalopen en kleppen stellen. Dan heb ik het rondje weer gemaakt. Moet toch beter worden!!
Bougiekabels vervangen en alle contacten nagelopen. Ontsteking wederom afgesteld. Wel vraag daarover. Moet je bij een 123 ignition afstellen met de vacuumslang los? Tenminste, zo heb ik het gedaan.
Ga nu nog maar een keertje de carburateur nalopen en kleppen stellen. Dan heb ik het rondje weer gemaakt. Moet toch beter worden!!