Lampje uit

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 17056Bericht schoapke »

Na mijn klein probleempje met de motorkapschaniertjes van de regen in de drup. De kap zit er weer op, alles weer aangesloten zoals het er van af kwam. En nou doen mn lampjes het niet meer. Twee kleine pitjes in de koplampen en als ik mn groot licht aandoe, gaat rechts er flink tegen aan en links helemaal uit ?????
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 17069Bericht David »

Misschien zijn er, bij het eraf halen/erop zetten van de kap wat draadjes losgegaan. De koplampbedrading is toch al geen sterk punt van de R4, dus kijk alles even na, ook de zekeringen. In de R4-vraagbaak van Olyslager staat een (beknopt) elektrisch schema, in het grote Kluwer-handboek zelfs een heel uitgebreid schema. Doe er je voordeel mee en raadpleeg als het niet lukt die o-zo-technische buurman (of een andere techneut in je kennissenkring!)!!
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 17077Bericht Jan-Geert »

check je massa eens , dat is meestal het probleem :smile:
job erps r4
Berichten: 30
Lid geworden op: wo dec 18, 2002 2:00 am
Locatie: zutphen

Bericht: # 17102Bericht job erps r4 »

ja ik denk ook dat het een massa probleem is. Je scharnieren van de motorkap zijn los geweest en maken misschien net ff wat minder massa als toen ze nog niet los waren geweest. Hou eens een rechtstreekse massa van de accu op de lampjes of op de carroserie in de buurt van de lampjes. (Let wel op voor kortsliuting) succes er mee!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 17103Bericht Jan-Geert »

er wordt geen massa gemaakt via de scharnier en , maar er zijn 2 aparte massas op de spatborden , deze moet je eens nakijken
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 17106Bericht Goof »

Die massacontacten liggen er meestal half uit en zijn in de meeste gevallen rot. Ik heb zelf gewoon nieuwe gemaakt, zodat het zeker goed is.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 17141Bericht jbeekmann »

toch vreemd dat één van de twee het dan wel doet... Ik zou het eerder zoeken in de massa lamp-kap dan in kap-chassis.
Een R4 is trouwens wat dat betreft niet echt betrouwbaar. Het zou ook zomaar kunnen dat je lichtschakelaar de geest heeft gegeven, dan blijf je zoeken... (mmm... dat zou dan weer niet kloppen met dat ene brandende grootlicht..) nouja, succes!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 17160Bericht Supersuus »

Eerst even kijken of de draadjes niet tussen de kap zijn gekomen ,dat ie dus sluiting maakt omdat de draad bloot ligt
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 17168Bericht schoapke »

Morgen mooi weer en een middag vrij. Nou ja vrij. ben ik op/onder/in/om de R4 te vinden
Bedankt voor alle tips. mocht het morgenavond nog donker zijn, meld ik me weer.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 17173Bericht Ron »

Het is gelukt!
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 17183Bericht Folkert »

Ik dacht dat jij een elektro-man was? Jij hebt toch ook deurschakelaars?
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 17194Bericht schoapke »

Mijn enige electro-hoogstandje is dat ik mijn broer op jeugdige leeftijd ge-electrocuteerd heb :wink: vandaag mn vrije middag dus zal um straks met zn neusje weer in de tuin zetten...
Plaats reactie