Aan de linkerkant van de versnellingsbak zit ook een plug ik dacht met een zeskant.
Daar kan je een schakelaar in draaien voor de achteruitrijd lampen die is te gebruiken als vuldop.
Als je auto rijdbaar is dan kunnen we eventueel in Rijsbergen eens kijken of we de plug er nog uit kunnen krijgen langs onderaf.
Plug versnellingsbak
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Plug versnellingsbak
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: do jul 23, 2015 6:04 pm
Re: Plug versnellingsbak
Maak ik graag gebruik van! Ik hoop eind augustus naar de rdw te kunnen voor invoeren en daarna door naar de apk. Nu kan ik nog geen kant op.harbourseal schreef: Als je auto rijdbaar is dan kunnen we eventueel in Rijsbergen eens kijken of we de plug er nog uit kunnen krijgen langs onderaf.
Moeilijk kan het ook, dus laten we het proberen!
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Plug versnellingsbak
De vierkante dop onderaan de bak hoef je niet te lossen om de olie te verwijderen, er is immers een andere aftapplug voorzien.
Onderaan de bak is een ronde opening waardoor je het vliegwiel kunt zien .als je dan aan de tegen overgestelde zijde ziet of voelt (zijde bak)
merk je daar een boutje voor een sleutel 13mm is. Het zit iets naast de ronde opening. Draai je dit boutje los.zul je merken dat de olie er uitloopt. Dit is het enige boutje (dat ook dient voor de bevestiging van de bellhouse aan de bak)dat doorloopt tot in de bak . Origineel zit aan dit boutje een verlengd uiteinde als dichting. Die ronde opening is dus niet alleen een inspectie opening.maar ook een olieaflaatpunt. Vullen doe je via de zijkant maar is niet simpel als je de olie er niet kunt inpompen.ik gebruik de ontluchtingsopening, met veel geduld.
Onderaan de bak is een ronde opening waardoor je het vliegwiel kunt zien .als je dan aan de tegen overgestelde zijde ziet of voelt (zijde bak)
merk je daar een boutje voor een sleutel 13mm is. Het zit iets naast de ronde opening. Draai je dit boutje los.zul je merken dat de olie er uitloopt. Dit is het enige boutje (dat ook dient voor de bevestiging van de bellhouse aan de bak)dat doorloopt tot in de bak . Origineel zit aan dit boutje een verlengd uiteinde als dichting. Die ronde opening is dus niet alleen een inspectie opening.maar ook een olieaflaatpunt. Vullen doe je via de zijkant maar is niet simpel als je de olie er niet kunt inpompen.ik gebruik de ontluchtingsopening, met veel geduld.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: do jul 23, 2015 6:04 pm
Re: Plug versnellingsbak
13 september naar de RDW... tis daar kennelijk druk
Moeilijk kan het ook, dus laten we het proberen!