Schakelpook (paraplu) smeren
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di jul 19, 2016 6:20 pm
Schakelpook (paraplu) smeren
Met welk product kun je de schakelpook onder de motorkap smeren? Het betreft de paraplustang (845 cc motor R4L).
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Schakelpook (paraplu) smeren
Gewoon een beetje multi-purpose vet op de plaats waar hij bovenop de radiateur zit.
Kijk ook even naar de rubbers en teflon liners.
Kijk ook even naar de rubbers en teflon liners.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Schakelpook (paraplu) smeren
Dat is een goed vraag van Marcel. Ik heb hier ook altijd moeite mee om het juiste soort vet voor de juist applicatie te gebruiken.
Dit is mijn huidige begrip, als er iets niet klopt van mijn redenering hoor ik het graag:
Sommige soorten vet tasten rubber aan. Vaseline is hier een voorbeeld van (Oil Resistance)
Koper-vet en keramisch-vet worden beiden gebruikt omdat ze bestand zijn tegen hoge temperaturen
Koper-vet is niet optimaal in combinatie met lichtmetalen en keramisch-vet heeft net wat betere eigenschappen.
Teflon en grafiet wordt gebuikt bij toepassingen waar vet en vuil een probleem kunnen vormen.
Dit is mijn huidige begrip, als er iets niet klopt van mijn redenering hoor ik het graag:
Sommige soorten vet tasten rubber aan. Vaseline is hier een voorbeeld van (Oil Resistance)
Koper-vet en keramisch-vet worden beiden gebruikt omdat ze bestand zijn tegen hoge temperaturen
Koper-vet is niet optimaal in combinatie met lichtmetalen en keramisch-vet heeft net wat betere eigenschappen.
Teflon en grafiet wordt gebuikt bij toepassingen waar vet en vuil een probleem kunnen vormen.