koelvloeistof in mijn 68er
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
koelvloeistof in mijn 68er
Ik wil graag de koelvloeistof bijvullen, maar weet niet of er een bepaald type in moet? er schijnen verschillende soorten te zijn? wat er nu in zit is groen.
Het blokje is aangepast naar EUR95, dat is het enige.
Bedankt!
Het blokje is aangepast naar EUR95, dat is het enige.
Bedankt!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: koelvloeistof in mijn 68er
Hoe is dat gedaan?Eelco schreef: Het blokje is aangepast naar EUR95, dat is het enige.
Bedankt!
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: koelvloeistof in mijn 68er
De vorige eigenaar vertelde andere lagerschalen e.d.? Hij rijd er prima op, dus tsja, dan zal het wel enigzins kloppen lijkt mij. Maar ontopic, heb je wellicht ook een antwoord voor mij mbt de koelvloeistof?
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: koelvloeistof in mijn 68er
Er kan gewoon universele koelvloeistof in. De kleur maakt niet uit, maar roze en groen doorelkaar geeft geen fraaie kleur. Ik koop mijn koelvloeistof gewoon bij de Automaterialenzaak en niet bij de Action, maar dat is misschien ten onrechte.
Re: koelvloeistof in mijn 68er
Top! Dankjewel!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: koelvloeistof in mijn 68er
Bij euro 95 is er etonol toegevoegd zodat het en groenere brandstof wordt maar daar kunnen oudere motoren niet goed mee om . Met als gevolg oxidatie van de carburateur en het verteren van de dichtingen De enige geschikte brandstof is 98Eelco schreef:De vorige eigenaar vertelde andere lagerschalen e.d.? Hij rijd er prima op, dus tsja, dan zal het wel enigzins kloppen lijkt mij. Maar ontopic, heb je wellicht ook een antwoord voor mij mbt de koelvloeistof?
Marc
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: koelvloeistof in mijn 68er
of LPG...marcGTL.BE schreef:De enige geschikte brandstof is 98
Marc
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: koelvloeistof in mijn 68er
Etonol ? Ethanol.. sommige rubber pakkingen kunnen daar mider goed tegen (als ook sommige brandstof slangen) maar wat er in de meeste 4-tjes zit wordt van die ethanol niet ziek of zo.. dat het octaangetal wat lager ligt maakt 't wel wat lastiger om de motor pingel vrij te krijgen. Het ontstekingstijdstio zal wat later moeten maar de de ontstekings (vervroegings) curve klopt dan dan ook niet helemaal meer. Zoals Paul al zei op LPG heb je nergens last van, en als je dan toch een stukkie op ontvetter wil rijden gooi je er een beetje Euro98 in.marcGTL.BE schreef: Bij euro 95 is er etonol toegevoegd