Dit lag op de grond na het uitnemen van de versnellingsbak van mijn F6. Ter hoogte van de inspectieplaat achter het vliegwiel.
Iemand die het herkent? Het is 6,5 cm lang.
Klopt, zit tussen stuurhuis en de bevestigingsplaat op het chassis. Links en rechts zit er een en voor zover mij bekend moeten ze op de juiste plaats zitten. Niet verwisselen dus tenzij je twee dezelfde hebt.
Belangrijk ding!
Niet alleen voor de hoogte afstelling van het stuurhuis, maar dit metalen ding is ook een soort van vlak steunpunt bij de montage van het stuurhuis.
Vergeet je hem en je draait de bevestigingsbout strak aan om het stuurhuis vast te zetten, dan heb je dik kans dat het bevestigingsoog van het stuurhuis daar scheurt.
Kortom wees er zeker van dat je hem op de juiste wijze terug monteert!
alle plaatjes zijn even dik. Het gaat om de maat A in de foto van Bertje
D'r heeft jaren egelden een heel verhaal in de vrijbuiter gestaan over deze plaatjes, en de plaatjes zijn een correctie op verschillen in de productie lijnen van het chassis. op de foto van bertje staat maat 3, maar op die van Maarten staat maat 5 ! volgenes mij zijn die niet even dik.
Ik had Maarten een uitleg gemaild met 2 foto's van de uiterste plaatjes die ik heb liggen, 1 en 5.
Dan zie je duidelijk de verschillen, maar ik krijg het niet op dit forum.