motortype 813-02?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Hallo,
in mijn nieuwe TL uit 1977 (spaanse import, veel Femsa-onderdelen dus) blijkt een motor van type 813-02 te zitten. Die ben ik nog nooit in mijn 4-documentatie tegengekomen. Wie weet wat dit voor motor is, en waar hij in thuis hoort? O ja, op de plaats waar ik het oliefilter verwacht zit alleen een bout, is dat normaal of had de vorige eigenaar toevallig geen nieuw filter meer
Gr Hans
in mijn nieuwe TL uit 1977 (spaanse import, veel Femsa-onderdelen dus) blijkt een motor van type 813-02 te zitten. Die ben ik nog nooit in mijn 4-documentatie tegengekomen. Wie weet wat dit voor motor is, en waar hij in thuis hoort? O ja, op de plaats waar ik het oliefilter verwacht zit alleen een bout, is dat normaal of had de vorige eigenaar toevallig geen nieuw filter meer
Gr Hans
Er is enkel een 813-702 geleverd, dus ik denk dat je de 7 gemist hebt.
Die motor is origineel in de 4tl R1125 geleverd, maar enkel in de jaren 83-85.
Het is het normale 845cc blok, maar dan met slechts 29 paardenkrachten ipv 34.
Die motor is origineel in de 4tl R1125 geleverd, maar enkel in de jaren 83-85.
Het is het normale 845cc blok, maar dan met slechts 29 paardenkrachten ipv 34.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Dat maakt eea duidelijk. Ik geloof dat het inderdaad een R1125 is (heb ik niet paraat, moet ik effe naar buiten lopen), maar hij is wel degelijk uit 1977 (spaans kenteken), of liever 1976 (model), af te gaan op kap en klep en zo. Wsl. is die motor dus ooit overgezet uit een andere 4 in die van mij.
R1125 zou dan al wel eerder dan 1983 zijn geleverd, tenzij iemand de moeite heeft genomen dat plaatje ook over te zetten.
Maar hoe zit dat nou met het ontbreken van het oliefilter?
R1125 zou dan al wel eerder dan 1983 zijn geleverd, tenzij iemand de moeite heeft genomen dat plaatje ook over te zetten.
Maar hoe zit dat nou met het ontbreken van het oliefilter?
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
trouwens ook net gevonden:
http://www.king-bearings.com/cat/panel/pan561.htm
dat klopt met R1125, alleen hier natuurlijk weer geen jaartallen
http://www.king-bearings.com/cat/panel/pan561.htm
dat klopt met R1125, alleen hier natuurlijk weer geen jaartallen
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: motortype 813-02?
Grappig, zag toevallig vandaag dit topic terug. Wat een onzin werd er 13 jaar geleden als zoete koek geslikt Toch met terugwerkende kracht nog maar even debunken.
Het motortype 813-02 bestaat natuurlijk wel degelijk, heeft geen 845 maar 852cc. Werd geleverd in de spaanse R1125 (de basisversie, en ook de R1125S (Super) die later omgedoopt zou worden in R1125TL), vanaf 1968 tot 1982, had eerst 35 pk (5200 rpm), daarna 32 pk (5000 rpm). Vanaf modeljaar 1982 bestond het model R1125TL ook nog een aantal jaren maar met 1108cc.
Het motortype 813-02 bestaat natuurlijk wel degelijk, heeft geen 845 maar 852cc. Werd geleverd in de spaanse R1125 (de basisversie, en ook de R1125S (Super) die later omgedoopt zou worden in R1125TL), vanaf 1968 tot 1982, had eerst 35 pk (5200 rpm), daarna 32 pk (5000 rpm). Vanaf modeljaar 1982 bestond het model R1125TL ook nog een aantal jaren maar met 1108cc.
Re: motortype 813-02?
En de 813-02 werd oorspronkelijk door Renault geleverd in het type R2108 de R4F4 surélevée van 1971 t/m 1975
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: motortype 813-02?
Precies, maar de R2108 werd dan ook in Spanje gebouwd (in verschillende vormen, als R2108 (gewoon), R2108S (verhoogd en ook naar Frankrijk geëxporteerd) of R2108SA (verhoogd met zijramen, die Schoapke heeft)), van 1968 tot 1982. En altijd met 852cc.JdeW schreef:En de 813-02 werd oorspronkelijk door Renault geleverd in het type R2108 de R4F4 surélevée van 1971 t/m 1975
Re: motortype 813-02?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: motortype 813-02?
En het oliefilter?
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: motortype 813-02?
Dat is voor de wankelmoedigen van geest. Nergens voor nodig.
Re: motortype 813-02?
Inderdaad klopt helemaal "surélevée" betekent dan ook "verhoogd" ze werden in Spanje gebouwd en oliefilter zat er niet op zoals bij alle oudere motortjes.Hanz schreef:Precies, maar de R2108 werd dan ook in Spanje gebouwd (in verschillende vormen, als R2108 (gewoon), R2108S (verhoogd en ook naar Frankrijk geëxporteerd) of R2108SA (verhoogd met zijramen, die Schoapke heeft)), van 1968 tot 1982. En altijd met 852cc.JdeW schreef:En de 813-02 werd oorspronkelijk door Renault geleverd in het type R2108 de R4F4 surélevée van 1971 t/m 1975
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)