optimaliseren van het rijgedrag (motor)
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)
Hoi Raoul,
Ergens bovenin dit draadje wordt de gewenste waarde voor de 28IF al genoemd.
Rudolf
Ergens bovenin dit draadje wordt de gewenste waarde voor de 28IF al genoemd.
Rudolf
Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)
Om even terug te komen op het aspect van de vervroeging van de ontsteking: ik heb eens alle gegevens bij elkaar gezocht uit allerhande handleidingen voor de R284 en R287 stroomverdeler, en in een (Excel)tabel-grafiek samengebracht. Ik probeer ze hier te plaatsen ... hopelijk lukt dit; anders hoor ik het wel hoe dit moet?
(schijnt niet te lukken)
(schijnt niet te lukken)
Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)
Als je de tabel af hebt kun je hem altijd nog fotograferen en die foto hier plaatsen.
Met kopiëren en plakken zou het ook moeten kunnen.
Rudolf
Met kopiëren en plakken zou het ook moeten kunnen.
Rudolf
Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)
Als het goed is kun je je excel bestand wegschrijven als een imagebestand of een screenshot maken en deze via bv imageshack of tinypic met het juiste passende formaat en de (juiste) link zo op het forum plaatsen.Jakke schreef: en in een (Excel)tabel-grafiek samengebracht. Ik probeer ze hier te plaatsen ... hopelijk lukt dit; anders hoor ik het wel hoe dit moet?
(schijnt niet te lukken)
Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)
Naast een continue geoptimilseerd rijgedrag door middel van de electronische ontstekingsmodule, sensoren, lambda enz en aangestuurd door de ECU,..... met deze hitte golf ......... toch lekker zo'n dubbele windmolen unit in de R4......
View My Video
View My Video
Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)
Lijkt mij inderdaad heerlijk zo'n dubbele propellor, maar ik had vandaag geen enkel probleem met mijn 1100 Gtl blok+bak in m'n F6 (en dat op gas !) ik heb wel een extra radiatortje tussen de verdamper en de terugleiding naar het blok... maar nog geen moment boven de 90 graden geweest ondanks dat ik 'm flink geplankt heb... ik rij eigenlijk nooit harder dan 100, maar blijkt dat ie bij 120 kmh toch ook lekker rijdt !!
Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)
Uiteraard makkelijk praten voor mij met al de software, die op mijn iMac staat, maar dit is een manier met standaardprogamma Word.jeffr4 schreef:Als het goed is kun je je excel bestand wegschrijven als een imagebestand n.Jakke schreef: en in een (Excel)tabel-grafiek samengebracht. Ik probeer ze hier te plaatsen ... hopelijk lukt dit; anders hoor ik het wel hoe dit moet?
(schijnt niet te lukken)
Je hebt in Excel een tabel opgemaakt en deze kopieren als image in een Word document. De opmaak zou in principe hetzelfde moeten zijn, echter gebeurd dit nooit....Ook dat nog Je kan dan het beste een tabel kopieren met Ctrl + C en plakken als afbeelding.
Selecter de tabel in Excel en klik Ctrl + C
Open het document in Word
Kies linksboven op Plakken en dan Plakken speciaal
Klik op Bitmap of Afbeelding en daarna opslaan
Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)
Aan Hans Vooijs,
Hoever staat het met de ontstekingssystemen waarover je sprak??
Mijn viertje met een 845 cc motor heeft een zenith 28 IF V05075 hoofdsproeier 94
Wat raad je aan in verband met het vergroten van de hoofdsproeier en met het ontstekingstijdstip??
Graag een reactie,
Vriendelijke groet,
Raoul
Hoever staat het met de ontstekingssystemen waarover je sprak??
Mijn viertje met een 845 cc motor heeft een zenith 28 IF V05075 hoofdsproeier 94
Wat raad je aan in verband met het vergroten van de hoofdsproeier en met het ontstekingstijdstip??
Graag een reactie,
Vriendelijke groet,
Raoul
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)
hans was het laatst actief feb 2012.
van de aardbodem verdwenen?
van de aardbodem verdwenen?
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)
Hij is denk ik druk met Rolls Royce dan wel rally of racewagens op zijn rollenbank.
Enig googelen levert:
Onixx Starcraft B.V.
Hans Vooijs
Mercatorstraat 13.03
7131 PW Lichtenvoorde
T 0544 371280
F 0544 374286
Enig googelen levert:
Onixx Starcraft B.V.
Hans Vooijs
Mercatorstraat 13.03
7131 PW Lichtenvoorde
T 0544 371280
F 0544 374286
Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)
Een beetje forumarcheologie bedrijven loont. Deze draad bevat veel nuttige informatie. Vanmiddag heb ik ook het sproeiertje uitgeboord en de ontsteking iets vervroegd. Ik herken mijn viertje niet meer terug. Veel betere versnelling, hij draait en trekt beter bij een laag toerental en het lijkt wel of de motor ook minder herrie maakt bij hoge snelheden. De 120 km/u wordt vlot gehaald, in tegenstelling tot daarvoor.
Benieuwd wat dit met het verbruik doet.
Benieuwd wat dit met het verbruik doet.