Tux's R4 GTL restauratie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Puik werk, ik wou dat ik al zo ver was
Mooi stuiklaswerk, tenminste geen overlapwerk met nadenkit o.i.d..... pfff wat ik al niet tegenkwam bij mijn chassis met al dat over lapwerk, nadenkit en camouflage zooi pffff de roest eronder sprong je tegemoet
Mooi stuiklaswerk, tenminste geen overlapwerk met nadenkit o.i.d..... pfff wat ik al niet tegenkwam bij mijn chassis met al dat over lapwerk, nadenkit en camouflage zooi pffff de roest eronder sprong je tegemoet
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Het frame ligt op en pallet zodat hij makkelijk naar buiten te reiden is om te spuiten.
De hoogte is inderdaad soms een nadeel. Ik zet hem vaak op zijn kant om wat hoger te kunnen werken.
Het stuik lassen gaat veel tijd in zitten het is leuk om te zien dat het anderen opvalt.
De hoogte is inderdaad soms een nadeel. Ik zet hem vaak op zijn kant om wat hoger te kunnen werken.
Het stuik lassen gaat veel tijd in zitten het is leuk om te zien dat het anderen opvalt.
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Ik mijn forum post al een tijdje niet meer geüpdatet maar bij deze:
Onderkant frame gelakt (bovenkant moet nog)
De achter as gedemonteerd met hulp van Rvier:
Onderdelen laten stralen en daarna voorzien van een epoxy grondlaag:
Linker achter dorpel gefixed:
Bij de rechter achter dorpel opzoek gegaan naar staal en daarna gereconstrueerd:
Onderkant frame gelakt (bovenkant moet nog)
De achter as gedemonteerd met hulp van Rvier:
Onderdelen laten stralen en daarna voorzien van een epoxy grondlaag:
Linker achter dorpel gefixed:
Bij de rechter achter dorpel opzoek gegaan naar staal en daarna gereconstrueerd:
Laatst gewijzigd door TUX op di apr 10, 2018 4:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Zag de foto's gisteren nog idd zeer goed bezig maar de problematiek van photobucket is ook hier toegeslagen..
Laatst gewijzigd door JdeW op ma jul 24, 2017 10:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Zag ze vanmorgen nog
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Ik ben de markering van het aftekenen op torsiestaaf helaas kwijt geraakt bij het stralen/verven.
Met behulp van de oude foto’s heb ik markeringen (links of rechts indicatie) met de tandjes en de aftekening op de beugel proberen uit te lijnen.
Alles natuurlijk perfect gedaan om een ongelijke vloer. Ik ben benieuwd of ik in de buurt zit en hoe groot het rij hoogte verschil tussen links en rechts straks is.
Ik ben vergeten foto’s te maken van de montage zelf.
Met behulp van de oude foto’s heb ik markeringen (links of rechts indicatie) met de tandjes en de aftekening op de beugel proberen uit te lijnen.
Alles natuurlijk perfect gedaan om een ongelijke vloer. Ik ben benieuwd of ik in de buurt zit en hoe groot het rij hoogte verschil tussen links en rechts straks is.
Ik ben vergeten foto’s te maken van de montage zelf.
Re: Tux's R4 GTL restauratie
De achter as is helemaal uit elkaar gehaald, gestraald en gespoten.
De nieuwe silent blokken er terug op geperst onder de juiste hoek.
De Franse site met uitleg, als je op de plaatjes klik dan krijg je een grotere versie:
https://la4ldesylvie.fr/index.php?optio ... Itemid=139" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je naar: https://translate.google.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; gaat en de Franse pagina er in plakt kun je aan de rechterkant op de link klikken. Nu is de hele pagina in het Nederlands verbasterd, helaas werken de grotere plaatjes dan niet meer.
Hier onder het resultaat. De torsiestaven heb ik hier nog niet op spanning gezet:
De nieuwe silent blokken er terug op geperst onder de juiste hoek.
De Franse site met uitleg, als je op de plaatjes klik dan krijg je een grotere versie:
https://la4ldesylvie.fr/index.php?optio ... Itemid=139" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je naar: https://translate.google.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; gaat en de Franse pagina er in plakt kun je aan de rechterkant op de link klikken. Nu is de hele pagina in het Nederlands verbasterd, helaas werken de grotere plaatjes dan niet meer.
Hier onder het resultaat. De torsiestaven heb ik hier nog niet op spanning gezet:
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Torsieafstelling vooraan: volgende keer sleufjes slijpen ipv stiftstrepen zetten?
Denk dat foto's van het op spanning brengen vd achterste torsies ook wel leuk zijn om hier te delen.
Denk dat foto's van het op spanning brengen vd achterste torsies ook wel leuk zijn om hier te delen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd