Mijn koppelingschijven zijn helemaal versleten en moeten vervangen worden. Dat blijkt best een hoop werk te zijn, is het makkelijker om de hele versnellingsbak te vervangen? en zijn deze tweede hands wel te vinden?
ahum, om de koppeling te vervangen moet de versnellingsbak er vanaf, om de bak te vervangen uiteraard ook. Wat is het verschil, buiten dat je VEEEEL meer kosten maakt? gewoon fijn een andere koppeling laten monteren?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Precies. Bak en koppeling zijn twee dingen die, op de werkbank, niets met elkaar te maken hebben.
In die zin, zie dat hele vieze motording bestaan uit drie delen :
motor--koppeling--bak
Alleen koppeling kapot, alleen koppeling vervangen. Tenzij je bak kraakt of zo.
en vooral geen 2e hands. Als je al die moeite doet om het eronder uit te slopen, geef dan ook ff die paar tientjes aan nieuwe platen uit. De eigenaar van een setje 2e hands platen is moeilijk te vertrouwen. Je kent zijn rijstijl niet, die van z'n vrouw niet en het aantal km's zijn ook meestal moeilijk in te schatten...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Ik moet ook zoiets gaan aanvangen, en nu kan ik gelijk mijn mooie motortakel gebruiken.
Maar : moet ik handigerwijs nog meer vervangen met die operatie? Bijvoorbeeld:
Hoho, niet van de gele kanarie, maar van de lichtblauwe L. Dat hoeft allemaal niet hard, dat moet gewoon werken.
Alles maar vervangen dus?
Toplager, is dat hetzelfde als een druklager?