CO te hoog
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Nou we het hier toch over deze onderwerpen hebben wil ik hier een vraag stellen zonder een nieuwe topic te openen,
Klinkt misschien stom maar...zomer en winterstand van je luchtfilter...waar kan ik dit afstellen?Zo goed bekend met de 4 ben ik NOG niet
Ik was van plan om een andere (power)luchtfilter te plaatsen in plaats van de standaard droogtrommel.Zo'n filter zou je nooit meer hoeven te vervangen en zou in je benzine gebruik zuiniger zijn,heeft iemand hier ervaring mee?
Klinkt misschien stom maar...zomer en winterstand van je luchtfilter...waar kan ik dit afstellen?Zo goed bekend met de 4 ben ik NOG niet
Ik was van plan om een andere (power)luchtfilter te plaatsen in plaats van de standaard droogtrommel.Zo'n filter zou je nooit meer hoeven te vervangen en zou in je benzine gebruik zuiniger zijn,heeft iemand hier ervaring mee?
Zomer-/winterstand ligt eraan wat voor 'n blokkie je hebt. Een 1108cc'tje heeft gewoon een losse aanzuigslang die je op het spruitstuk kan zetten (winter) of in een beugeltje op het binnenscherm kan steken (zomer). Er zijn ook luchtfilterhuizen met een grote schuif, maar hoe dat zit weet ik niet, ik heb alleen maar 1108jes in m'n handen gehad.
Er bestaan trouwens ook grillafdekkers. Die kan je bij temperaturen onder de pakweg 5ºC. monteren. Vooral bij korte stukjes komt je motor makkelijker op temperatuur. Beter voor je blokkie, je prestaties en ook: je verwarming doet het sneller.
Het is een kartonnen stuk (geimpregneerd met 't één of ander) dat precies aan de binnenkant van je grill past. Even met twee tie-wraps aan je grill en klaar.
Trouwens, ik heb op de nieuwjaarsmeeting ook kunststoffen gezien, aan de buitenkant met schuiven erin. Ik ken ze wel van de 16, maar had ze nog nooit voor een vier gezien. Weet iemand waar je die kan krijgen?
Er bestaan trouwens ook grillafdekkers. Die kan je bij temperaturen onder de pakweg 5ºC. monteren. Vooral bij korte stukjes komt je motor makkelijker op temperatuur. Beter voor je blokkie, je prestaties en ook: je verwarming doet het sneller.
Het is een kartonnen stuk (geimpregneerd met 't één of ander) dat precies aan de binnenkant van je grill past. Even met twee tie-wraps aan je grill en klaar.
Trouwens, ik heb op de nieuwjaarsmeeting ook kunststoffen gezien, aan de buitenkant met schuiven erin. Ik ken ze wel van de 16, maar had ze nog nooit voor een vier gezien. Weet iemand waar je die kan krijgen?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Altijd leuke accessoires. Als het precies past is dat alleen maar mooi.
Zo'n grillafdekker is handig tegen lage temperaturen.
Die zomer-winter standjes zijn voor een leek niet te snappen als de betreffende onderdelen er niet meer op zitten.
Zit die slang nog aan je luchtfilterhuis? (soms weggewaaid of verpulverd)
Zit dat slangenmondje nog op je uitlaat? (vaak weggerot)
Die sportieve open luchtfilters hebben ook nadelen.
Hou het gewoon lekker bij de originele. Werkt goed en je bent echt niet later weg bij het stoplicht.
Maar experimenteren en prutsen is altijd toegestaan! Jouw auto!
Zo'n grillafdekker is handig tegen lage temperaturen.
Die zomer-winter standjes zijn voor een leek niet te snappen als de betreffende onderdelen er niet meer op zitten.
Zit die slang nog aan je luchtfilterhuis? (soms weggewaaid of verpulverd)
Zit dat slangenmondje nog op je uitlaat? (vaak weggerot)
Die sportieve open luchtfilters hebben ook nadelen.
Hou het gewoon lekker bij de originele. Werkt goed en je bent echt niet later weg bij het stoplicht.
Maar experimenteren en prutsen is altijd toegestaan! Jouw auto!
Begin er al meer van te snappen.Ik heb een gtl uit 86 met een 1100 motortje erin.Aan het luchtfilterhuis zit inderdaad nog een (lange slang)(luchtinvoer) wat kan je hier nu mee aangezien het weer zomer wordt lijkt het mij wel interessant om er dan ook achter te komen hoe ik dit op de zomerstand zet,zou het nu nog niet helemaal weten!?
Als het goed is zit er op je binnenscherm links een rond ding geschroeft waar die slang in past. Stop hem daarin en je hebt de zomerstand gevonden. Als het goed is, zit er op je uitlaat, vlak na het spruitstuk, een stukkie blik. Stop hem daarop en je hebt de winterstand gevonden...
Uiteraard wel het andere uiteinde van de slang op het luchtfilterhuis houden...
Uiteraard wel het andere uiteinde van de slang op het luchtfilterhuis houden...
Allemaal FOUT.
Op je luchtfilterhuis zit aan de zijkant een vleugelmoer. Aan deze moer zit aan de binnenkant een schuif. Als je de moer losdraaid en richting spruitstuk schuift gaat ie op zomerstand, andere kant op winterstand. Als je wil weten hoe het precies werkt moet je die deksel eens van je luchtfilter schroeven en dan aan de binnenkant kijken, zie je het gebeuren. Het gaat erom dat ie in de winter, bij lage temparaturen de lucht aanzuigt over het spruitstuk, waardoor de lucht voorverwarmd wordt.
Op je luchtfilterhuis zit aan de zijkant een vleugelmoer. Aan deze moer zit aan de binnenkant een schuif. Als je de moer losdraaid en richting spruitstuk schuift gaat ie op zomerstand, andere kant op winterstand. Als je wil weten hoe het precies werkt moet je die deksel eens van je luchtfilter schroeven en dan aan de binnenkant kijken, zie je het gebeuren. Het gaat erom dat ie in de winter, bij lage temparaturen de lucht aanzuigt over het spruitstuk, waardoor de lucht voorverwarmd wordt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------