Restauratie R4 GTL 1985
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Oh haha, ik zie het Laarbeek, is niet echt om de hoek nee.
Ik had mijn straalkast destijds gekocht bij powerplustools, daar was ie het goedkoopst (bij afhalen). Bij zelf bouwen kun je direct meer volume pakken. Ik had destijds dezelfde compressor gekocht als jij, het was te doen, maar uiteindelijk toch verkocht voor een exemplaar met grotere tankinhoud.
Ik had mijn straalkast destijds gekocht bij powerplustools, daar was ie het goedkoopst (bij afhalen). Bij zelf bouwen kun je direct meer volume pakken. Ik had destijds dezelfde compressor gekocht als jij, het was te doen, maar uiteindelijk toch verkocht voor een exemplaar met grotere tankinhoud.
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Ziet er bekend uit;
En wat chassis betreft: kom jij binnenkort dezelfde klus te doen als ik afgelopen weekend?
En wat chassis betreft: kom jij binnenkort dezelfde klus te doen als ik afgelopen weekend?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Ziet er goed uit. Jullie maken al veel vorderingen en hebben de vaart er goed in zitten.
Ik zie dat je een complete achter balk gaat vervangen.
Misschien kun je straks een mooie foto maken die een beetje weer geeft hoe je het meetwerk doet om de maatvoering goed te houden.
Succes en ga zo door.
Ik zie dat je een complete achter balk gaat vervangen.
Misschien kun je straks een mooie foto maken die een beetje weer geeft hoe je het meetwerk doet om de maatvoering goed te houden.
Succes en ga zo door.
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Hi Bertje, ja binnenkort beginnen we met linksachter.Bertje schreef:Ziet er bekend uit;
En wat chassis betreft: kom jij binnenkort dezelfde klus te doen als ik afgelopen weekend?
Laatst gewijzigd door JdeW op do mar 02, 2017 12:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Ik wou dat ik 48/7 door kon werken, m'n handen missen het stuurwiel en versnellingspook, en m'n voeten missen de pedalenTUX schreef:Ziet er goed uit..Succes en ga zo door.
Idd worden beide achterbalken compleet vervangen, wanneer je meer dan 75% aan vervangingswerk te verrichten hebt, dan...
Qua maatvoering zal ik er zeker wat tijd in steken.
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Even wat anders...
De laatste paar weken voornamelijk bezig geweest met het restaureren van de keuken i.p.v. de R4.
Oorzaak een lekkage waardoor de dikke eiken houten vloer overal tot leven kwam.
Dus besloten om deze te vervangen door dikke marmeren vloertegels.
De laatste paar weken voornamelijk bezig geweest met het restaureren van de keuken i.p.v. de R4.
Oorzaak een lekkage waardoor de dikke eiken houten vloer overal tot leven kwam.
Dus besloten om deze te vervangen door dikke marmeren vloertegels.
Laatst gewijzigd door JdeW op za jul 08, 2017 10:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Het voorjaar begon, de temperaturen buiten die stegen en daarmee steeg ook het aantal items op mijn ziekenauto-lijstje....pfff. Laat die temperaturen maar flink verder stijgen (lang leve de steeds warmer wordende zomers en een snelle toekomstige kustlijn aan de Drunense duinen dan hoef ik niet zo ver te rijden voor een dagje strand en zee
Blij dat ik weer tijd kan steken in de R4 en nu even tijd voor een kleine update en een paar foto's.
Tijd om VAENW (van alles en nog wat) schoon te maken...
Zoals ik eerder berichtte, bougie nr. 2 lag uit lijn en ik dacht vervangen die kop. Na schoonmaak bleek dat bougiegat nr.2 ooit eens een bus had gekregen, waarschijnlijk een beetje uit lijn geplaatst.
Gelukkig een bus en geen waardeloze heli- of v-coil .
Verder met reinigen....
Om de aangekoekte olie-teer-zand zooi overal te verwijderen besloten om het binnendeksel van kleppendeksel te scheiden.
Na schoonmaak alles op 12 punten weer in elkaar gelast.
Schuren, primen, schuren, plamuren, schuren, primen, schuren, verven, verven, schuren, verven, verven, verven, schuren, verven, verven, verven, verven, schuren, verven...
Blij dat ik weer tijd kan steken in de R4 en nu even tijd voor een kleine update en een paar foto's.
Tijd om VAENW (van alles en nog wat) schoon te maken...
Zoals ik eerder berichtte, bougie nr. 2 lag uit lijn en ik dacht vervangen die kop. Na schoonmaak bleek dat bougiegat nr.2 ooit eens een bus had gekregen, waarschijnlijk een beetje uit lijn geplaatst.
Gelukkig een bus en geen waardeloze heli- of v-coil .
Verder met reinigen....
Om de aangekoekte olie-teer-zand zooi overal te verwijderen besloten om het binnendeksel van kleppendeksel te scheiden.
Na schoonmaak alles op 12 punten weer in elkaar gelast.
Schuren, primen, schuren, plamuren, schuren, primen, schuren, verven, verven, schuren, verven, verven, verven, schuren, verven, verven, verven, verven, schuren, verven...
Laatst gewijzigd door JdeW op zo jul 09, 2017 7:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: do apr 21, 2016 4:53 pm
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Geen half werk
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Ziet er strak uit! Wat voor plamuur heb je gebruikt?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Hey René, dank je wel, ik gebruik gewoon Motip metal putty bij onze enige automaterialenhandel in ons dorp. Metal plamuur omdat er behoorlijk wat putjes opgevuld worden.Bertje schreef:Ziet er strak uit! Wat voor plamuur heb je gebruikt?
Is nog niet strak genoeg naar mijn zin nog even verder werken met waterproof van grof 800 naar fijn 1200.
Qua primer en verf gebruik ik voor de deksels gewoon het Action huismerk Spectrum (we love Action ). Geweldig spul by the way,dat ook gebruikt wordt bij schadeherstelbedrijven
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Restauratie R4 GTL 1985
als ze Actionspul bij schadebedrijven gebruiken is dat wel kwaliteit om niet langer dan een half jaar mee te hoeven gaan want doorgaans is dergelijk spul van de Action niet geweldig; als je daar je R4 restauratie mee gaat doen zie ik het somber in voor je. Zoveel werk wat je doet en dan dergelijke troep gebruiken kan je over een jaar weer aan de gang, dan is al die Chinese troep weer opgelost... jammer, gezien de arbeid die je (jullie) doen is het jammer, want het lijkt erop dat je het prima doet maar nu ik hoor dat je van die troep gebruikt.... nou ja, je doet maar...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Spectrum is de distributietak van door Akzo-Nobel geproduceerde lak-,verf- en coatingproducten (Lesonal), best wel een grote producent voor de auto industrie
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Restauratie R4 GTL 1985
misschien goed voor kunststof delen en misschien heel goed voorbewerkte metalen? niet voor roestgevoelige R4tjes...?JdeW schreef: best wel een grote producent voor de auto industrie
maar jouw keuze, als je dat wil gebruiken is het prima. Ik persoonlijk heb slechte ervaringen een Actionspul, ander dan huishoudelijke spullen en kaarsjes of zo... mijn ervaring met verfspullen van hun is bar-slecht, goed om iets 2 weken mooi te hebben, niet langer, zelfs de acryl schildersverf (kunstschilderwerk) bevat maar 10% acryl en de rest is gewoon waterverf (plakaat) ... zelfs de plakband werkt niet van hun, of plekt niet of soms is niet af te scheuren ...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Hmmm, ik heb persoonlijk prima ervaringen met action spuitlak van de action. Oke, ik zou er niet de buitenkant van een auto mee spuiten, maar voor alle kleinere onderdelen is het prima. Zoals altijd geldt, een goede voorbereiding van de ondergrond is cruciaal, en een goede beschermlak uiteindelijk ook. Ervaringen zullen ongetwijfeld wisselen, maar bij mij is het tot zover prima bevallen