Welke schokdempers onder mijn GTL?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
BartF7P
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 04, 2014 11:46 am

Welke schokdempers onder mijn GTL?

Bericht: # 157053Bericht BartF7P »

Hallo,

Ik hoop deze zomer toch eindelijk eens te kunnen beginnen met de restauratie van mijn R4'tje maar nu zit ik nog met een vraag. Er komen F6 assen onder deze GTL, maar welke schokdempers kan ik nu het beste steken.

Ik heb al op de site van Melun gekeken en ik kan nog billstein B6'en vastkrijgen. Deze hebben natuurlijk ook hun prijs... De vraag is, zijn ze het waard?

De bedoeling is om als men R4'tje af is om er lange tochten mee te kunnen maken (meerdaagse) en ik laat me niet snel afschrikken door onverharde wegen. Daarom had ik gedacht aan een stevigere uitvoering dan de originele. Iemand enige tips?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Welke schokdempers onder mijn GTL?

Bericht: # 157055Bericht dick holtrop »

bedoel je f6 torsie stangen of aandrijfassen, ik heb zelf een gtl voorzien van de f6 torsie stangen, daar wordt hij zeer stug van in combinatie met monroe gas schokbrekers, ideaal voor snelle bochten etc, niet geschikt voor offroad gebruik.

groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
BartF7P
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 04, 2014 11:46 am

Re: Welke schokdempers onder mijn GTL?

Bericht: # 157056Bericht BartF7P »

Het zijn de torsiestangen en stabilisatorstang van een F6 ;)
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Welke schokdempers onder mijn GTL?

Bericht: # 157057Bericht dick holtrop »

heb zelf ook een gtl met alleen f6 stabilisatie stangen met gas schokbrekers. dit voldoet mij het beste

groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Welke schokdempers onder mijn GTL?

Bericht: # 157060Bericht marcGTL.BE »

Ik had een volledige achterbrug van een F6 onder mijn GTL geplaatst. Was voor mij zeker te stug, elk ribbeltje in het wegdek voelde je. De GTL is achteraan veel lichter dan de F6 waardoor de vering echt te hard wordt.Heb terug de torsie's van de GTL geplaatst met gewone schokdempers en de F6 stabilisatie stang behouden. Wanneer je met een volledige achterbrug van een F6 zou werken komt de auto achteraan te hoog te staan. je moet dan toch de torsie's lossen en verzetten. Mij lijkt het dan eenvoudiger de torsie's te wissel met een gemonteerde brug. voorwaarde is wel dat de torsie's gemakkelijk los komen.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5182
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Welke schokdempers onder mijn GTL?

Bericht: # 157063Bericht Bertje »

dick holtrop schreef:bedoel je f6 torsie stangen of aandrijfassen.

groet dick
Volgens mij gaat dit topic uitsluitend over torsiestangen (of torsiestaven) en stabilisatorstangen, niet over aandrijfassen :D
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5182
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Welke schokdempers onder mijn GTL?

Bericht: # 157064Bericht Bertje »

O ja, en feitelijk begon t topic met schokdempers
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
BartF7P
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 04, 2014 11:46 am

Re: Welke schokdempers onder mijn GTL?

Bericht: # 157068Bericht BartF7P »

Inderdaad, het zullen de gasgevulde worden dan ;)
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Re: Welke schokdempers onder mijn GTL?

Bericht: # 157843Bericht Folkert »

BartF7P schreef: Ik heb al op de site van Melun gekeken en ik kan nog billstein B6'en vastkrijgen. Deze hebben natuurlijk ook hun prijs... De vraag is, zijn ze het waard?
Hi Bart.
Ik kan op http://www.bilstein.nl" onclick="window.open(this.href);return false; niets terugvinden over Bilstein dempers voor een viertje. Op het plaatje bij Melun lijkt het erop dat de demper "op zijn kop" zit: pin boven, oog onder... Heb jij enig idee wat het bilstein onderdeelnummer is voor die dempers?

Groeten, Folkert
Plaats reactie