Tux's R4 GTL restauratie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Tux's R4 GTL restauratie
Vandaag ben ik begonnen aan mijn eerste restauratie en het is een R4 geworden.
Het project is nu in de fase van uit elkaar nemen, beoordelen en inventariseren.
Ik zal een aantal foto's posten wie weet is het nog nuttig voor iemand en anders is het een geheugen steuntje voor mezelf.
Tips zijn altijd welkom.
Het project is nu in de fase van uit elkaar nemen, beoordelen en inventariseren.
Ik zal een aantal foto's posten wie weet is het nog nuttig voor iemand en anders is het een geheugen steuntje voor mezelf.
Tips zijn altijd welkom.
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Veel tips zijn er nu nog niet te geven behalve idd veel foto's maken, dit bespaart twijfel en uitzoekwerk. Ik beschouw mijn camera (smartphone)in die zin als essentieel gereedschap
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Houw de pasplaatjes van het stuurhuis aan de zelfde kant deze kunnen verschillen, De frontplaat op de accuhouder is niet origineel.
De binnenschermen zien er nog goed uit Laat die zitten, bespaard je een hoop werk.
Is het chassis nog goed? Hoe is het met de c-stijlen ( de derde deurstijl) onderaan naar de wielkasten toe. Wanneer er geen roest is kun je overwegen om geen body-oef te doen
De binnenschermen zien er nog goed uit Laat die zitten, bespaard je een hoop werk.
Is het chassis nog goed? Hoe is het met de c-stijlen ( de derde deurstijl) onderaan naar de wielkasten toe. Wanneer er geen roest is kun je overwegen om geen body-oef te doen
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Wel Tux,
Veel succes met de klus.
Ik heb eventueel nog wel een accubakje voor je liggen, mag je gratis overnemen.
Groet, Robert
Veel succes met de klus.
Ik heb eventueel nog wel een accubakje voor je liggen, mag je gratis overnemen.
Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Dankje voor de tip van de pas plaatjes. Ik zal ze nog eens op elkaar leggen om de verschillen te bekijken.
Het chassis is in redelijke staat echter is er al eens aan gelast:
(1) Aan de bestuurders kant heeft iemand er een plaat tegen aan gelast. Dubbel plaatwerk is vragen om problemen en aan de zijkant ziet dit stuk er een beetje krokant uit. Ik ben benieuwd wat ik aantref als de plaat er af is.
(2) Er zijn ook nog twee plaatjes tegen het chassis gelast waar de achterbalken beginnen.
(3) De c-stijlen heb ik niet bekeken, zal vanavond een foto maken.
(4) Scharnierpunt achterwielen moet ik nog verder inspecteren.
Een goed accubakje is altijd handig ik stuur je een PB.
Ik zal de foto’s volgende keer wat kleiner maken, nu valt de helft weg op deze pagina.
Als ik de foto in een aparte tab open gaat het wel goed.
Het chassis is in redelijke staat echter is er al eens aan gelast:
(1) Aan de bestuurders kant heeft iemand er een plaat tegen aan gelast. Dubbel plaatwerk is vragen om problemen en aan de zijkant ziet dit stuk er een beetje krokant uit. Ik ben benieuwd wat ik aantref als de plaat er af is.
(2) Er zijn ook nog twee plaatjes tegen het chassis gelast waar de achterbalken beginnen.
(3) De c-stijlen heb ik niet bekeken, zal vanavond een foto maken.
(4) Scharnierpunt achterwielen moet ik nog verder inspecteren.
Een goed accubakje is altijd handig ik stuur je een PB.
Ik zal de foto’s volgende keer wat kleiner maken, nu valt de helft weg op deze pagina.
Als ik de foto in een aparte tab open gaat het wel goed.
Laatst gewijzigd door TUX op zo jun 28, 2015 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Tux's R4 GTL restauratie
maakt niet veel uit, dat is een probleem van dit forum...TUX schreef:
Ik zal de foto’s volgende keer wat kleiner maken, nu valt de helft weg op deze pagina.
Als ik de foto in een apparte tab open gaat het wel goed.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Hoi hierbij een update,
Ik heb nog wat problemen met de fuseekogel van de onderste draagarm los te krijgen. (tips welkom)
Ook nog foto's van het chassis, body off lijkt me noodzakelijk.
En nog een paar vastgeroeste boutjes die de pret niet kunnen verderven.
Ik heb nog wat problemen met de fuseekogel van de onderste draagarm los te krijgen. (tips welkom)
Ook nog foto's van het chassis, body off lijkt me noodzakelijk.
En nog een paar vastgeroeste boutjes die de pret niet kunnen verderven.
Laatst gewijzigd door TUX op zo jun 28, 2015 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Twee mokers tegen elkaar slaan met de fuseekogel ertussen en hij is los.
Re: Tux's R4 GTL restauratie
@ Tux
lijkt wel of ze de motorkap met een heftruck geopend hebben
Laat de motor even lopen voor je hen uit elkaar haalt en kijk of hij 4 versnellingen vooruit en een achteruit heeft. Ik heb dat een keer vergeten en toen bleek dat de bak na montage er maar drie vooruit had
Daarna pas demonteren.
Startmoter sowiso even loshalen en nakijken, vervang ook even alle keerringen van krukas, nokkenas en bak/aandrijfassen.
Die rotte plekken bij de dorpel van de achterdeur zijn goed te repareren met de koets op het chassis. Het is wel handig als je dan een stuk dorpel hebt. Ik heb een klopmal voor die versterkingsdriehoekjes.
vr gr Fons
lijkt wel of ze de motorkap met een heftruck geopend hebben
Laat de motor even lopen voor je hen uit elkaar haalt en kijk of hij 4 versnellingen vooruit en een achteruit heeft. Ik heb dat een keer vergeten en toen bleek dat de bak na montage er maar drie vooruit had
Daarna pas demonteren.
Startmoter sowiso even loshalen en nakijken, vervang ook even alle keerringen van krukas, nokkenas en bak/aandrijfassen.
Die rotte plekken bij de dorpel van de achterdeur zijn goed te repareren met de koets op het chassis. Het is wel handig als je dan een stuk dorpel hebt. Ik heb een klopmal voor die versterkingsdriehoekjes.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Als het aan de dorpel al zo rot is belooft het geen wat er onder zit niet veel goeds. alles is perfect te herstellen zonder body-of. Mij lijkt het handiger en overzichtelijk om toch een body-of te doen zo komen ook de verborgen plekken aan het licht.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Hoe gaat dat precies in zijn werk, Roberto? Want Tux heeft mijn fuseepersje te leen, maar daarmee lukt t dus niet, we gaan er dit weekend eens samen aan zitten.roberto schreef:Twee mokers tegen elkaar slaan met de fuseekogel ertussen en hij is los.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Ik kan het je wel voordoen of laten zien; ik doe dat altijd met een hamer... ik wou toch een dezer dagen effe langskomen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Tux's R4 GTL restauratie
Om al n beetje een beeld te krijgen: sla je zijdelings of van onder?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Tux's R4 GTL restauratie
zijdelings, tegen het huis waar de fusee in zit, wiel wat draaien, er zit daar een dikkere plek, bijna vierkant... beetje druk erop zetten, bezemsteel of zoiets, een flinke mep en het schiet zó los... je kunt er evt vantevoren wat kruipolie in spuiten, de nieuwe kogel wat insmeren met kopervet of grafietvet of zo, dan gaat ie de volgende keer iets beter los...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"