co-meting

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 15312Bericht Folkert »

Yep. Het is serieus leuk rijden in mijn viertje! Overigens heb ik met mn vorige set voorbanden 30dkm gedaan en met mn vorige set achterbanden 38dkm, dus die Toyo 600F3 doen het best leuk. Sinds ik er niet meer zoveel mee rijdt (en dus als ik rijd er altijd lol van heb) en meer op het circuit mee rijd, gaat het harder, maar nog niet overdreven!
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 15339Bericht Ron »

Toch jammer om te lezen dat je niet zo vaak lol hebt dan...:smile:
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 15340Bericht Ron »

Maar wel weer leuk om te lezen dat jij, met jouw rijstijl, dus bijna netzolang doet met een set achterbanden als met een set voorbanden...
Op zich wel begrijpelijk. Toen ik met je meereed nam je niet gewoon de bochten hard, jij trapt je 4 met allevier de banden tegen het randje van schuiven. Net een kart.
Ik geniet nog. Dankjewel.

Nu we het toch over CO-meting hebben ;
heb jij voor mij toevallig een technische tekening van die torsiestaafverbinding? Heb jij dimensies of moet ik zelf maar gaan meten? Beter goed gejat dan slecht gekopieerd.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 15363Bericht Folkert »

hihi... blijft leuk en wordt alleen maar leuker...
Ik heb die tekening wel gehad, maar dat was duidelijk meer een kladje... Overigens is de verbinding voor meer ontstaan uit passen en meten...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 15376Bericht Ron »

Ik vermoedde al zoiets. We gaan maar eens aan de slag.
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 15400Bericht David »

Ik denk dat er met die moderne commonrail-diesels weinig mis is (roetfilters e.d.) en ik ben bang dat onze R4-otto-motorkes beduidend meer rommel de lucht in blazen... Maar als ik hier in de buurt kijk wat sommige stadsbussen eruit gooien....Maar laten we het maar bij viertjes houden: hoeveel verbruikt zo'n 4 GTT nou eigenlijk, 1:8?
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Gast

Bericht: # 15406Bericht Gast »

Ik denk dat er met die moderne commonrail-diesels weinig mis is (roetfilters e.d.) en ik ben bang dat onze R4-otto-motorkes beduidend meer rommel de lucht in blazen...
2 dingen: 1) hebbie wel eens achter een TDI gereden? Dat is de reden dat ze de recirculatiestand hebben uitgevonden. 2) hebbie wel eens in de buurt gestaan van een diesel uit het R4-tijdperk? Dan is het een wonder dat je nog leeft...

JG, kan je net als dat met die schijt golfjes niet ook wat doen met diesel??? Laat ik het bij deze verheffen tot een vloekwoord.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 15407Bericht Folkert »

Dat was ik dus... Dat mij dat overkomt en erg slecht voor mn totaalscore...
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 15411Bericht David »

Ja, zo'n oertijd-diesel "ruikt" een beetje ja... (!!!!!!!!!!!). Als ik in mijn lesauto (was een astra 1 TDS) flink gas gaf werd het zicht in mijn achteruitkijkspiegel troebel... Ken je nagaan... Toch zijn die nieuwe dieseltjes beter (cdi, hdi etc, rijden in ieder geval erg lekker) maar een oude vertrouwde ottomotor ruikt inderdaad het beste (loopt doorgaans soepeler, sneller, stiller enz enz enz)! Verder niks meer aan toe te voegen eigenlijk... Is er niet ooit een (knutsel)viertje geweest met een dieseltje!?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 15422Bericht Ron »

Ja, een witte (met zwarte achterklep denk ik).
En mijn R4GTT zal nu best 1 op 8 lopen, als je het over het koelwater hebt...
Moet ik verdorie naar de sloop voor een radiateur van een *p*l! Ik denk dat ik iemand anders stuur.
Overigens eerst wat lekdichtingsspul erin kieperen. Misschien gaat dan het vermeende gaatje in de koppakking ook nog dicht.
Je moet ook niet veel te hard gaan rijden op mooie zonnige dagen.
Verders istie best zuinig met benzine. Weet niet hoe zuinig, maar ik hoef niet vaak te tanken.

Waar gaat dit topic over eigenlijk?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 15465Bericht Folkert »

Is er niet ooit een (knutsel)viertje geweest met een dieseltje!?
Yep. De onlangs naar Frankrijk vertrokken R4 Goeroe Jacques Wijker (van Garage Maree) heeft dat eens gedaan...
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 15560Bericht David »

Ehhhh Over Diesels uiteindelijk?? Logisch vervolg wel, we zijn begonnen bij CO/CO2 en..ROET. Juist ja, en wat produceren diesels....??? :grin:
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 15572Bericht Folkert »

Ja, precies. Heb je het over gif en ander gorigheid, kom je vanzelf bij die smerige rammelbakken uit...
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 15580Bericht Bauke »

over dat verbruik:
ben ik dan echt een trut op de weg of kan ik niet rekenen? Ik verbruik tussen de 1 op 12 en de 1 op 15 (afhankelijk van een tankje stad of snelweg zeg maar)
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 15590Bericht Folkert »

Nee hoor. Dat doe je prima. Het zou zelfs zuiniger moeten kunnen, maar dat is nogal afhankelijk van je rijstijl. De genoemde 1:8 is voor een R4 met R5GTTurbo motor, net als dat mijn Viertje met Alpine Turbo motor ook ongeveer 1:8 (op LPG) rijdt.
Plaats reactie