Restauratie F6 combi
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie F6 combi
zeker niet slecht, maar je hebt onderhand wel best veel ervaring met dat soort dingen..
Re: Restauratie F6 combi
Klopt
Maar toen ik deze wagen kocht was deze helemaal gestript, zelf de kabelboom was eruit gehaald. Ik heb toen van iemand een kabelboom overgenomen en op goed geluk gemonteerd, dit lijkt dus bijna in 1x goed gegaan te zijn.
Maar toen ik deze wagen kocht was deze helemaal gestript, zelf de kabelboom was eruit gehaald. Ik heb toen van iemand een kabelboom overgenomen en op goed geluk gemonteerd, dit lijkt dus bijna in 1x goed gegaan te zijn.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Dit weekend verschillende kleine klusjes gedaan die een boel tijd kosten. O.a. bezig geweest het luchfilterhuis aan te passen zodat deze op de (grotere) 32mm carburateur past. Het gat zat op de verkeerde plek en was bovendien te klein. Resultaat tot nu toe:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
Als je al een tiger vliegwiel hebt kan je dan ook niet ineens een mono injectie plaatsen en een katalysator met die sonde op de uitlaat. zoals Jeffr4
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie F6 combi
Mischien wel. Maar dat wordt het volgende project, dan ga ik verder met de F6 combi waarmee dit topic begon, en ga ik een omgebouwde Twingo-motor inbouwen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
Zo een Twingo blokje heb ik ook klaarstaan eentje van voor 1994 dus het zelfde blok, nu heb ook nog een hele Twingo van 1998 met nieuwer type van motor. In de toekomst eens kijken wat ik met dat motortje kan.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie F6 combi
@Marc: heb me al wat laten informeren, het is een uitdaging maar moet te doen zijn.
Verder inmiddels een hitteschildje gemaakt voor op het spruitstuk, zoals origineel, om de startmotor te beschermen.
Verder inmiddels een hitteschildje gemaakt voor op het spruitstuk, zoals origineel, om de startmotor te beschermen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
das netjes !
Re: Restauratie F6 combi
@ BertjeVerder inmiddels een hitteschildje gemaakt voor op het spruitstuk, zoals origineel, om de startmotor te beschermen.
Met zo'n hitteschildje verwarm je de startmotor gelijkmatiger maar dat is vast niet de bedoeling.
Er hoort astbest of eterniet aan de onderkant anders heb je bovengenoemd effect
fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Restauratie F6 combi
Dacht dat zo'n origineel hitteschildje ook RVS was aan stalen beugeltjes. Zal nog eens goed kijken, heb nog een GTL-blok staan waar zo'n schildje op zit, dacht dat het puur was om infrarood te reflecteren.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
@ BertjeRVIER schreef:@ BertjeVerder inmiddels een hitteschildje gemaakt voor op het spruitstuk, zoals origineel, om de startmotor te beschermen.
Met zo'n hitteschildje verwarm je de startmotor gelijkmatiger maar dat is vast niet de bedoeling.
Er hoort astbest of eterniet aan de onderkant anders heb je bovengenoemd effect
fons
Laat u niet van de wijs brengen, het origineel schildje van mijn GTL.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie F6 combi
Inderdaad, orogineel gewoon RVS in m'n V66 zit nog wel een schildje met asbest, maar das niet zo gezond..
Re: Restauratie F6 combi
Heeft er nog iemand een setje verchroomde wielbouten te koop? Zit er toch over te denken een setje te laten afdraaien voor mijn alu velgjes:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Inmiddels weer wat aan de 4 gesleuteld: de motor loopt inmiddels! Dus kennelijk zit de Renix vliegwielsensor op de juiste plek. Ook de sporing van de voorwielen afgesteld middels een dedicated tool op basis van een lat en een stuk gordijnrail, de voorwielen hebben nu zo'n 3 mm uitspoor.
Ook heb ik de carterontluchting aangesloten, ik had echter niet het bijbehorende slangetje en het slangetje dat ik ervoor had gekocht bleek te gaan knikken, dus ik heb er ee koperen bochtje tussen gezet van een stukje waterleiding.
Nu nog de remmen goed ontlucht krijgen, wat was ook alweer de volgorde? Kortste leiding eerst en zorgen dat de remdrukverdeler achteraan open staat door het ankerplaatje op de wieldraagarm los te halen, toch?
Ook heb ik de carterontluchting aangesloten, ik had echter niet het bijbehorende slangetje en het slangetje dat ik ervoor had gekocht bleek te gaan knikken, dus ik heb er ee koperen bochtje tussen gezet van een stukje waterleiding.
Nu nog de remmen goed ontlucht krijgen, wat was ook alweer de volgorde? Kortste leiding eerst en zorgen dat de remdrukverdeler achteraan open staat door het ankerplaatje op de wieldraagarm los te halen, toch?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: Restauratie F6 combi
Volgens mij eerst rechts achter (als je achter de auto staat) dan links achter dan rechts voor dan links voor.
Zo heb ik het een keer gelezen in de vraagbaak.
Zo heb ik het een keer gelezen in de vraagbaak.