Ik geloof dat er 20W50 olie inhoort, dat is tenminste wat er in de vraagbaak staat. Ik heb ook een tijde met 15W40 olie rongereden, kan niet veel kwaad volgens mij maar 20W50 is origineel (heb ik er nu inzitten). En met ELF-olie ga je nooit verkeerd, want ELF en Renault zijn dikke maatjes! (kijk maar op je olievuldop!)
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Is Brezan net zo goed? Ik rij nu met Castrol rond, voorheen had ik iets anders (weet niet meer wat), maar sinds Castrol heb ik meer last van "maionaise" aan de binnenkant van de vuldop door condenswater in de olie. De koppakking ik goed trouwens, daar ligt het niet aan! Ligt dat aan de verschillende dopes die worden gebruikt door de verschillende merken?
Dat ligt meer aan wat voor vies nat en koud weer het is en of je de motor wel lekker warm laat worden. Hiermee doelend op de olietemperatuur, die graag boven de 100graden uitkomt, om al dat vieze water eruit te verdampen. Om de olie goed warm te stoken, moet je over het algemeen goed je best doen (lees: veel volgas geven).
Mmmm tja, ik rij over het algemeen stukjes van zo'n 15 a 20 km en echt superwarm wordt hij dan dus niet, aangezien ik mijn rechtervoet op zulke (relatief) korte stukken een beetje in bedwang houd (aangezien ik een motorrevisie achter de rug had die mijn eigen schuld was, namelijk een 1108 blokje meer dan eens tot 80 in de 2 en 110 in de drie doortrekken, want dat brult zo lekker! Ik laat dit nu wijselijk achterwege, maar ja, je bent 19 en je wilt wat he!)
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Haha ja, maar voor een lange slagmotor is dat toch niet zo goed lijkt me... Ik schakel nu braag bij 35, 55-60 en 85, lijkt me voor de mechaniek wat gezonder niet!?
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Ja inderdaad! Ik wil te snel te veel typen en dat gaat mis, ik ben een typ-stotteraar zeg maar. Dat krijg je, nooit typles en toch dat tempo proberen te halen... Hopenlijk klopt de inhoud van mijn berichtjes wEl...
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...