Groeten uit Maastricht

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Toink
Berichten: 23
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 11:12 am

Groeten uit Maastricht

Bericht: # 148833Bericht Toink »

Hallo,

Mijn naam is Toink (1971) en ik woon in Maastricht.
Mijn liefde voor de Renault 4 (F6) begon toen mijn vader en moeder destijds in mijn jeugd er een tweedehands hadden aangeschaft. Een rode met achter twee grote ramen. Ik zie zo mijn zusje en ik achterin en pa en ma voorin eind jaren 70 begin jaren 80 met z'n allen de mooiste zomervakanties tegemoet rijden.
Ik heb op dit moment geen Renault 4, ik rij nu in een Volkswagen Caddy uit 2004 en wil eigenlijk deze weg doen (is nog perfect maar saai). Ik wil eigenlijk een R4 (liefst ook een F6) aanschaffen. Ik twijfel wel erg, met name vanwege kosten en onderhoud en dergelijke. De auto moet wel echt dagelijks meekunnen, en geen bakken met geld gaan kosten. Zijn er mensen in Maastricht die me en route kunnen helpen/adviseren?

Groet,
Toink
Laatst gewijzigd door Toink op za apr 19, 2014 5:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je denkt dat je het hebt gevonden, dan heb je niet goed gezocht.
Gebruikersavatar
Renate Meijering
Berichten: 114
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 9:54 pm
Locatie: Velp

Re: Groeten uit Maastricht

Bericht: # 148834Bericht Renate Meijering »

Antoine,

ik kan je niet op weg helpen in je zoektocht, maar ik kan je wel zeggen dat een F6 super handig is.

Zelf heb ik sinds ruim een jaar een F6 combi, en ik ben er reuze blij mee.
Een zeeeeee van ruimte achter de achterbank nog.
Zonder de achterbank op te klappen heb je er achter nog een ruimte van 1mx1m en dan niet te vergeten de hoogte!
De grote ramen achter bieden je een super overzicht naar buiten.
Toen ik bij Ikea een 2 persoons bed kocht (in losse delen uiteraard) kon die gewoon in één keer in de auto.
(er staat nog een leuke foto van mijn auto bij de foto wedstrijd van februari)

Ik zeg: DOEN !!!
En het magazijn in Loenen is ook zeker een bezoekje waard!
Succes met je speurtocht.

Ps, ik heb nog geen bericht van de wegenbelasting, maar qua gewicht moet ik ca 15,- pm gaan betalen.

Groet,
RENATE (baai)
***Als het rammelt, ben je het in ieder geval niet verloren ***
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Groeten uit Maastricht

Bericht: # 148835Bericht Eelco »

Wegenbelasting voor voertuigen die in de overgangsfase zitten tussen de 26 en 40 jaar oud, is maximaal een tientje per maand, mits gestald in de 2 wintermaanden. Rijd je in de winter door, dan geld normaal tarief.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Groeten uit Maastricht

Bericht: # 148838Bericht Rudolf2 »

..en dagelijks gebruik is goed te doen zonder al te hoge kosten. Het grote voordeel is dat je zowat alles zelf kan doen, en dat scheelt zo 60 Euro per uur...
Daarnaast hoef je niets af te schrijven, want waardevast.

Rudolf
Toink
Berichten: 23
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 11:12 am

Re: Groeten uit Maastricht

Bericht: # 148859Bericht Toink »

Beste Renate, Eelco, Rudolf,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik ben op zich gewend aan het formaat auto de Volkswagen Caddy is vergelijkbaar qua grootte.
De Renault 4 F6 is alleen veel charmanter!

Ik hou Garage de L'est in de gaten het lijkt erop dat daar zo nu en dan redelijk gezonde R4 t'jes zijn. Maar goed ik ben geen kenner en kan ook niet bepalen of deze auto's echt gezond zijn, het liefst nam ik iemand mee om te kijken of alles ok is...
Ik kan zelf niet sleutelen aan de auto en heb er ook niet echt tijd voor, simpele dingen zou of wil ik eventueel wel leren. Voor de rest zou ik echt toch wel naar een garagist moeten gaan. Misschien heeft iemand tips voor een garage of iemand anders in de buurt van Maastricht waar ik in de toekomst terecht zou kunnen met mijn "misschien toekomstige R4 F6". De kogel is nog niet door de kerk, vanwege de overweging charme/kosten, de Volkswagen Caddy wat ik heb is lelijk maar in zeer goede staat en betrouwbaar. Bij aanschaf van een 4tje is het even afwachten denk ik. Ik zie mijn vader nog schuren slijpen verven en tectyleren en vloeken. Hij raadt het me dan ook ten strengste af (nono) .Het is zeer zeker ook een van zijn meest favoriete auto's wat hij ooit heeft gereden (op de Citroen Ami 8 break na) maar een potentieel probleem zegt hij (net zoals de Citroen). Maar ik ben zoo gek op het autootje (love) ik ben een beetje radeloos :-?

groet Toink
Laatst gewijzigd door Toink op ma apr 14, 2014 10:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je denkt dat je het hebt gevonden, dan heb je niet goed gezocht.
Gebruikersavatar
Jan1962
Berichten: 458
Lid geworden op: zo sep 16, 2012 10:04 am
Locatie: Leveroy

Re: Groeten uit Maastricht

Bericht: # 148935Bericht Jan1962 »

Toink schreef:Beste Renate, Eelco, Rudolf,

Maar ik ben zoo gek op het autootje (love) ik ben een beetje radeloos :-?
Beste Antoine,

Ik begrijp je radeloosheid volkomen. Ik ben ook al heel wat jaren verzot op dit wagentje, en met mij vele anderen.
Het lijkt inderdaad niet gemakkelijk om een goede R4 te kopen, als je er niet veel aan wil of kan doen.
Om het kaf van het koren te scheiden heeft onderstaande website mij erg geholpen (met dank aan Roberto) (nw) .

http://renault4.weebly.com/belangrijk-bij-aankoop.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wees gerust kritisch aan de hand van de tips op deze website als je geen sleutelaar en/of lasser bent.

Maar ik wil je nog wel meegeven, dat het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan.
Als je eenmaal met het R4rus ben besmet komt er vroeg of laat eentje.

Heel veel succes met je zoekactie.

Jan1962
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Toink
Berichten: 23
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 11:12 am

Re: Groeten uit Maastricht

Bericht: # 148973Bericht Toink »

Dank je Jan1962!

Het lijkt me fantastisch!
Afgelopen zondag heb ik even mogen rijden in de F4 van Bertje, en dat voelde toch wel erg fijn!
Een f4 vind ik ondanks mijn fijne jeugdherinneringen aan de F6 toch wel veel mooier, als het er eentje wordt dan wordt het een F4
Maar het is inderdaad moeilijk om tot een beslissing te komen, een goede en veilige auto opgeven (2 auto's is geen optie) voor een toch wel "onveilige" onderhoudsgevoelige auto die daarentegen wel ontzzzzzzettend mooi is.
Dank je voor de tip van de site van Roberto, ik had hem zelf ook al gezien, en dit maakte me eerder onzekerder dan zeker. We zullen doorgaan....time will tell

groet,
Toink
Als je denkt dat je het hebt gevonden, dan heb je niet goed gezocht.
Plaats reactie