Mede daardoor heb ik een 123 ontstekingsunit besteld. Deze is vandaag geleverd en ik wil hem morgen graag inbouwen. Eerst de handleiding maar eens doorgelezen, klinkt allemaal duidelijk.
Alleen het gedeelte ''Voordat u de oude ontsteking verwijdert'' geeft nog vragen.
Het ontstekingshuis is namelijk al eens uit de auto gehaald, waarna de auto nog is verplaatst. De verdelerkap met bougiekabels zitten nog wel aan de bougies en hangen er los bij.
Dit zijn de punten in het 'hoofdstuk' waar ik over twijfel:
3. Verdraai de motor in de normale draairichting, totdat de rotor wijst naar de markering voor cylinder #1. Controleer tevens of de merktekens voor de statische afstelling overeenkomen. Verdraai de motor nu niet meer!
4. Controleer de ontstekingsvolgorde van de cylinders.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat het motorblok op het juiste moment staat om het 123 ontstekingshuis te plaatsen? Aangezien ik er nu geen ontstekingshuis in heb zitten om de rotor naar de juiste markering te laten wijzen. Overigens, wat is de markering voor cylinder 1?
En hoe kan ik de ontstekingsvolgorde van de cylinders controleren?
Sleutelen aan mijn auto's vind ik een heerlijke tijdsbesteding, maar met de ontsteking heb ik nog weinig ervaring. Ik hoop dat iemand mij er meer over kan vertellen en ik morgen weer een fijn lopend 4tje heb