Carburateur Zenith 28IF lek

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: dringende vraag

Bericht: # 148254Bericht Hanz »

Het leggen van een retourleiding lijkt me symptoombestrijding... en om spraakverwarring over de uitvoering van de vlotter te voorkomen hierbij een plaatje van wat ik denk dat Dirk heeft:

Afbeelding

Beweegt die vlotternaald wel soepel? De hoogte ervan lijkt me eenvoudig te manipuleren.
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: dringende vraag

Bericht: # 148257Bericht Rudolf2 »

Volgens de Kluwer kun je de hoogte van de vlotternaald een beetje beïnvloeden door de naald harder of zachter vast te draaien. ik denk dat een andere dikte ringetje wat meer stelmogelijkheden geeft.

Rudolf
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: dringende vraag

Bericht: # 148259Bericht dirkoosterhoff »

Dat ga ik nu dus ook proberen als ik weer wat tijd heb.
Retour leiding heb ik ook al geprobeerd maar werkte voor geen meter.
Je hebt dan in dat T stukje een zeer exacte restrictie nodig wat alleen origineel Renault leverde maar nu niet meer te krijgen is.
Ik ga er nog steeds maar van uit dat het inderdaad de vlotterhoogte moet zijn en anders misschien nog de benzinepomp.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: dringende vraag

Bericht: # 148279Bericht Bertje »

Retourleiding is een aanpassing die als zodanig in de Haynes staat, als ik het goed heb precies voor het bestrijden van genoemd probleem. Staat meen ik in hoofdstuk 12 (modificaties), compleet met gegevens over de benodigde restrictie.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: dringende vraag

Bericht: # 148289Bericht Rudolf2 »

Ik vind het een vreemd idee dat een benzinepomp als' ie wat ouder wordt meer druk gaat leveren.
Minder druk kan misschien nog wel, maar meest gebruikelijk is kapot (wat niet al te vaak gebeurd)

Rudolf
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: dringende vraag

Bericht: # 148295Bericht dirkoosterhoff »

Bertje schreef:Retourleiding is een aanpassing die als zodanig in de Haynes staat, als ik het goed heb precies voor het bestrijden van genoemd probleem. Staat meen ik in hoofdstuk 12 (modificaties), compleet met gegevens over de benodigde restrictie.
Zoals ik al zei, Het T stuk wat je daar voor nodig hebt is nergens meer te krijgen en als je zelf iets maakt wat er op zou moeten lijken werkt het niet.
En daarbij origineel heeft het toch jaren zonder goed gewerkt dus het probleem moet ergens anders zitten.
Ik ga nog bezig met de carburateur en als dat het niet is probeer ik nog een andere carburateur.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: dringende vraag

Bericht: # 148297Bericht Hanz »

dirkoosterhoff schreef:En daarbij origineel heeft het toch jaren zonder goed gewerkt dus het probleem moet ergens anders zitten.
Precies! Het modificeren van een oorpspronkelijk werkend systeem zou dus niet nodig moeten zijn. Denk ook niet dat de pomp het probleem is, eerder ergens in de carb een verstopping, vlotter die blijft hangen etc.
Sake
Berichten: 136
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 12:57 am

Re: dringende vraag

Bericht: # 148302Bericht Sake »

Of zoals bij een super 5 beluchting van de tank.
Ik heb er hier 1 staan die stinkt naar benzine en blijft ook stinken, wat je er ook aan doet.
We zijn er nu achter gekomen dat de tank beluchting niet goed werkt.
Nu we dat hebben opgelost stinkt het ook niet meer.
( bij een super 5 zit er een doseur in de beluchting leiding en als die niet goed zit, krijg je overdruk of de tank wordt vacuum gezogen, het is maar net hoe het klepje in de doseur zit)
Nu weet ik niet precies hoe dat bij een 4tje zit, maar bij de 5 hebben ze een tijdje een metalen buisje gebruikt voor de beluchting die door de balk heen loopt, door de benzine dampen roest die nog wel eens dicht en dan heb je dus ook een probleem.
Plaats reactie